جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس استان الانبار عراق از تسلط کامل نیروهای امنیتی عراقی بر شهر رمادی خبر داد.

باز پس گیری شهر الرمادی از دست داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از العالم ؛ پليس استان الانبار افزود : نيروهاي امنيتي عراق با مقابله با تروريست هاي گروه داعش،حمله اين گروه به شهر رمادي را ناکام گذاشتند.

پیش از این نیز خبرگزاری شینهوا از باز پس گیری شهر سعدیه در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق بغداد خبرداده بود .

منابع عراقی افزودند : نیروهای امنیتی عراقی از دو جهت وارد شهر سعدیه شدند و دست‌کم هفت ستیزه جوی داعش را کشتند و پنج دستگاه خودروی آنها را نیز منهدم کردند.

«خالد جاسم» عضو شورای اداری استان صلاح الدین از آمادگی ارتش ، گروه های مردمی و عشایر برای حمله گسترده به شهر تکریت خبر داد و گفت: «نیروهای عراقی بعد از آزادسازی شهر بیجی از روحیه بالایی برخوردارند و می توانند تکریت را در زمان اندکی از عناصر داعش پاکسازی کنند.»

وی افزود : «اوضاع امنیتی در منطقه بیجی آرام است و نیروهای امنیتی بر تمام منطقه تسلط دارند.»

نیروهای عراقی چند روز قبل با کمک گروه های مردمی توانستند پالایشگاه بیجی و شهرهای شمال تکریت را از محاصره گروهک داعش خارج کنند.

نیروهای ارتش عراق به پیشروی خود در استان الانبار ادامه می دهندو پس از آزادسازی منطقه الدولاب به ورودیهای شهر هیت رسیده اند.

70 تن از اعضای گروه تروریستی داعش از جمله شماری از فرماندهان عراقی و عرب این گروه طی 24 ساعت گذشته در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی کشته شده اند.

در این حملات همچنین ده ها خودروی وابسته به اعضای داعش و شمار زیادی از پایگاه های انان در این شهرستان منهدم شده اند.

در اطراف شهر فلوجه در استان الانبار نیز شماری از تروریستهای داعشی در درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته یا زخمی شدند.

در کرکوک نیز نیروهای پیشمرگ کرد چندین روستا را را نزدیکی شهر حویجه پس از درگیری شدید با داعشی ها به کنترل خود در آوردند.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد حدود 1500 نظامی آمریکایی برای آموزش نیروهای عراقی در چند هفته آینده عازم عراق خواهند شد .

مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند پیش از آنکه پنتاگون بتواند این ماموریت را آغاز کند ، قانونگذاران باید این بودجه را تصویب کنند اما ژنرال لوید آستین فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه توصیه کرد این ماموریت با استفاده از منابعی که پیشتر در اختیار وی قرار گرفته است آغاز شود.

خبر دیگر در بمباران توپخانه ای ارتش عراق در تل الذهب در جنوب تکریت ، بیست و دو نفر از عناصر گروهک داعش کشته شدند.

در این بمباران شش پایگاه نظامی این گروهک نیز منهدم شد.

همچنین جنگنده های ارتش عراق مواضع داعش را در حومه حویجه در جنوب کرکوک بمباران و بیش از هفتاد تن از آنها را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند.

در این حملات همچنین یک انبار تجهیزات نظامی و سلاح داعش منهدم شد.

کد خبر 278592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha