همشهری آنلاین: رییس جمهوری سابق آلمان هرگونه سوء استفاده تروریست‌ها بویژه گروه داعش را از دین اسلام محکوم کرد و گفت: جنایات تروریستی که این روزها در عراق و سوریه به دست داعش شاهد هستیم هیچ ربطی به اسلام ندارد.

جنایات داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمانی،کریستیان وولف به عنوان رییس جدید انجمن کشورهای اروپایی مدیترانه - عربی ضمن ابراز همدردی با مسلمانان از دین اسلام دفاع و جنایات داعش را که به نام دین انجام می شود، محکوم کرد.

رییس جمهوری سابق آلمان در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح کانون دیپلماتیک آلمانی-عربی در اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در برلین، تاکید کرد: من اعتقاد دارم که اسلام، ریشه ترور داعشی نیست که خود را دولت اسلامی می نامند.

وولف در دوران ریاست جمهوری خود در آلمان نیز در اظهاراتی بی سابقه و فراموش نشدنی اسلام را متعلق به مردم آلمان دانست. بعدها به همین سبب با سناریو سازی و فشار لابی صهیونیستی اتهاماتی علیه او طرح و مجبور به کناره گیری از مقام خود شد.

وی بار دیگر در حضور سفیران و اعضای دولت تعداد زیادی از کشورهای عربی، با اشاره به بحران داعش در سوریه و عراق اطمینان داد که با مسلمانان در این مناطق و مسلمانان آلمان همدردی می کند.

رییس جمهوری سابق آلمان خاطرنشان کرد: من از تروریست هایی که وحشیانه برای سوء استفاده از یک دین تلاش می کنند و با وجود آن که برخلاف قوانین اسلام عمل می کنند، به قرآن استناد می کنند،بشدت نگرانم.

وولف تاکید کرد: به اعتقاد من،ما بویژه در این وضعیت باید از مسلمانانی که به طور مشترک با ما با ترور و خشونت در این کشورها مخالفت می کنند،حمایت کنیم.

وی افزود: ما باید ببینیم انسان هایی که به عنوان مسلمان نزد ما زندگی می کنند، آلمانی هایی با اعتقادات اسلامی،فرهنگ و دین خود، و آنها کسانی هستند که می توانند پلی به سوی جهان عرب و مسلمان بزنند و کمک فعالی به روند صلح آمیز وقایع کنند.

رییس جمهوری سابق آلمان تاکید کرد: زمان آن رسیده است به جای تهمت زدن به یکدیگر و استفاده از واژگان غلط، با یکدیگر هم بستگی داشته باشیم.

وولف اظهار داشت: اغلب فراموش می شود که اروپا قرن ها 'قاره ای خونین با جنگ ها و درگیری های خونین' بوده است به همین سبب دلیلی برای نگاهی توأم با تکبر به کشورهای عربی و مسلمان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از این رو ما به طور دائم باید از خود بپرسیم که آیا هم اکنون موظف نیستیم، به کسانی که وضعیت شان بدتر و دشوارتر از ماست، کمک کنیم.

رئیس جمهور سابق آلمان در ادامه سخنان خود خواستار ارسال پیام روشن جامعه آلمان همسو با همبستگی شد و افزود: بر این اساس باید مشخص شود که مردم ما، صلح طلب، دارای سعه صدر و با دیدی باز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وولف با بیان اینکه آلمان می تواند، نمونه ای برای اتحاد مسیحیان و مسلمانان باشد، گفت:ما بنا را بر این می گذاریم که خداوند، انسان ها را آفریده و انسان دارای کرامت است و هیچ انسانی اجازه ندارد،با خشونت با دیگران برخورد کند.

رییس جمهوری سابق آلمان با تاکید بر اینکه به آمادگی مردم کشورش برای کمک اعتقاد دارد،گفت: بسیاری از شهروندان فقط منتظرند که برلین نقشی را به عنوان سرمشق و الگو بر عهده بگیرد و به برقراری صلح در جهان کمک کند.

کد خبر 278591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha