مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آژانس فضایی اروپا (ESA) امیدوارند که با نزدیک شدن دنباله‌دار ۶۷P به خورشید، امکان بیدار کردن و برقراری ارتباط مجدد با فرودگر Philae‌ فراهم شود.

philae

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، فرودگر Philae‌ بعنوان بخشی از برنامه فضاپیمای روزتا 12 نوامبر (21 آبان) در یک مأموریت تاریخی بر سطح دنباله‌دار 67P/Churyumov-Gerasimenko فرود آمد.

این فرودگر در مدت فعالیت، اطلاعات ارزشمندی شامل وجود یخ آب و مولکول‌های آلی بر سطح دنباله‌دار به زمین مخابره کرد؛ اما مدت مأموریت بدلیل اتمام باتری بسیار کوتاه بود.

در تصاویر مخابره شده توسط فضاپیمای مادر (روزتا)، فرودگر Philae‌ در سایه یک صخره قرار گرفته است که دریافت نور خورشید و شارژ باتری را غیرممکن می‌کند.

محققان آژانس فضایی اروپا (ESA) پیش از اتمام باتری، در یک اقدام موثر اقدام به چرخاندن پنل خورشیدی بزرگ فرودگر بسمت خورشید کردند.

«استفان اولامک» مدیر پروژه فرودگر Philae‌ عنوان کرد: امید زیادی به شارژ باتری و برقراری ارتباط مجدد با فرودگر داریم.

امکان برقراری ارتباط مجدد با فرودگر در بهار 2015 (بهار 94) پیش‌بینی شده است، زمانیکه دنباله‌دار و فرودگر بر روی آن به خورشید نزدیک‌تر شوند؛ چند روز قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای شارژ کامل باتری با استفاده از پنل‌ خورشیدی کفایت می‌کند.

در صورت شارژ شدن مجدد باتری‌ Philae، این فرودگر می‌تواند دور جدیدی از تحقیقات علمی خود را بر سطح دنباله‌دار 67P آغاز کند.

کد خبر 278550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha