پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مک‌دونالد روز چهارشنبه رستوران پرماجرای خود را در مرکز مسکو و پس از آن بازگشایی کردند که مقامات تعطیلی سه ماهه این مکان را به اتهام نقض مقررات بهداشتی رفع کردند.

news_bg

خبرگزاري آلمان از مسکو گزارش داد، رسانه‌هاي خبري محلي خبر دادند بازديدکنندگان اجازه ورود به اين مغازه در ميدان پوشکين را يافتند که اندکي بعد از بعدازظهر با بادکنک تزيين شده بود.

اين رستوران که ژانويه 1990 ميلادي گشايش يافت، بابت تشکيل صف‌هاي بي‌انتها از مشتريانش در دوره اتحاد جماهير شوروي مشهور است.

ديده‌بان حقوق مشتريان روسيه ماه اوت بود که دستور داد تعدادي از رستوران‌ها به صورت موقت تعطيل شوند و اعلام کرد که فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي فست فود آمريکايي مقررات بهداشتي را نقض کرده‌اند.

اين تدابير اندکي پس از آن اتخاذ شد که مسکو واردات مواد خوراکي از کشورهاي غربي را در اقدام تلافي جويانه ضد تحريم‌هاي وضع شده عليه روسيه در خصوص بحران اوکراين، ممنوع اعلام کرد.

روسيه پيش از اين هم نقض مقررات بهداشتي را براي توجيه ممنوعيت‌هاي وارادتي با انگيزه‌هاي سياسي بهانه کرده بود و بسياري از ناظران، تعطيلي مک‌دونالد را بي‌ارتباط با بحران اوکراين نمي‌دانستند.

مک‌دونالد روز چهارشنبه اعلام کرد شش رستورانش در مسکو، سوچي و ولگوگراد به دليل شکايت‌هاي اين ديده‌بان تعطيل مي‌مانند.
اين شرکت افزود که لغو اين تصميمات را از طريق قضايي پيگيري خواهد کرد.

کد خبر 278481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha