ترجمه‌ی عباس تربن: بدو دیر شد... ای وای، جا موندم... همه از من جلو زدند... ما آدم‌های زندگی روی دور تند هستیم؛ آدم‌هایی همیشه در حال دویدن و حرص‌زدن. این‌وسط چیزی که از دست می‌رود «آهستگیِ دلپذیرِ آرامش» است.

دوچرخه

برای همین است که می بینی خیلی‌ها با این که به قول معروف وضعشان توپ است، از زندگی‌شان رضایت قلبی ندارند و ازفرصت بی‌نظیری که خدا در اختیارشان قرار داده، استفاده‌ی مناسبی نمی‌کنند.در این‌جا 9 پیشنهاد کوچک مطرح می‌شود که توجه به آن‌ها می‌تواند منجر به تأثیرهاي بزرگی شود و زندگی را از این‌رو به آن‌رو کند.

***

آب دستت داری بگذار زمین و پنج دقیقه وقتت را به این تمرین اختصاص بده: فکر و ذهنت را خالیِ خالی کن و سعی کن در محیط اطرافت یک چیز زیبا پیدا کنی که شایسته‌ی توجه، لذت‌بردن و قدردانی است.

***

از لحظه‌ی دوش گرفتنت به‌عنوان تمرینی برای زندگی در زمان حال استفاده کن. به جای فکرکردن به اتفاقی که دیشب برایت افتاده یا کارهایی که باید بکنی، سعی کن تک‌تکِ قطره‌هایی را حس كني که روی پوستت می‌غلتند.

***

کلی چیز به‌دردنخور و آزاردهنده در زندگی هرکس هست که نه خوب است و نه موردنیاز؛ از آدم‌ها گرفته تا احساسات و عادت‌ها. آن‌ها را پیدا و از زندگی‌ات حذف کن.

***

به چیزی بدون داشتن دلیل محکم و کافی بدگمان نشو. سعی کن به دنیا و به‌خصوص چیزهای تازه و ناشناخته، نگاهی بی‌طرف داشته باشی، نه بدگمان!

***

تا حالا شده که بعد از یک ساعت چرخ‌زدن در فضای مجازی، حس کنی وقتت را بدون هدف و نتیجه تلف کرده‌ای و فقط از این صفحه به آن صفحه رفته‌ای؟ خب، پس سعی کن جلو کلیک‌کردن بر چیزهای خارج از برنامه بایستی تا این اتفاق برایت تکرار نشود!

***

تئوری «چشم در برابر چشم» جهانی پر از آدم‌های نابینا باقی می‌گذارد. ترسناک است، نه؟ پس سعی کن بدی‌های دیگران را به خودشان برنگردانی و به دنبال انتقام‌جویی نباشی.

***

صبحت را با فرستادن یک جمله‌ی محبت‌آمیز به کسی که دوستش داری (پدر، مادر، برادر، خواهر، دوست و...) شروع کن و سعی کن یک روز تمام تمرین محبت کنی و برای همه، حتی غریبه‌ها، توی دلت آرزوهای خوب داشته باشي.

***

چیزی که در خاطر و خاطره‌ی آدم‌ها ثبت می‌شود، تجربه‌ها و لحظه‌ها است، نه ثروت و دارایی! پول‌هایت را در یک قلک پس‌انداز کن، برای عملی‌کردن‌کاری که به تو لذت خواهد بخشید.

***

به جای این که تک‌تکِ این پیشنهادها را بخوانی و توی دلت بگویی «چه بامزه!» سعی کن چندتایشان را انتخاب کنی و از همین حالا به آن‌ها عمل کنی.

کد خبر 278353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha