یک روز بعد از عملیات ضربتی پلیس آگاهی و دستگیری ۵۳متهم در پایتخت، تحقیقات از دستگیر‌شدگان آغاز شده است.

متهمان

 اين افراد كه با اتهام كيف قاپي، زورگيري، جعل، مالخري و... روبه‌رو هستند صبح ديروز به دادسراي ناحيه34 منتقل شدند و در شعبه‌هاي مختلف اين دادسرا تحت بازجويي قرار گرفتند.

  • جراحي بيني با پول‌هاي مسروقه

2نفر از اين متهمان 2جوان به نام‌هاي مجيد و مهرداد هستند كه به اتهام سرقت وسايل داخل خودرو بازداشت شده‌اند. مهرداد كه 24سال سن دارد وقتي در برابر عموزاد بازپرس شعبه چهارم قرار گرفت دست‌كم به 50فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف كرد و گفت: من و مجيد اين سرقت‌ها را در بلوار ابوذر، نظام‌آباد، بلوار نبرد و... انجام مي‌داديم. وي ادامه داد: عصرها وقتي هوا رو به تاريكي مي‌رفت ما دست به‌كار مي‌شديم و سرقت‌هاي مان را انجام مي‌داديم و بيشتر كامپيوتر پژو206 مي‌دزديديم و هر كدام از آنها را به مبلغ 200هزار تومان به يك مالخر مي‌فروختيم. مجيد كه وظيفه باز كردن درِ موتور خودروها را برعهده‌اش بود هم گفت: با ترفندي خاص سيم در موتور را مي‌كشيدم و آن را باز مي‌كردم و در كمتر از يك دقيقه كامپيوتر‌ها را مي‌دزديديم. اين كار را همان مرد مالخر به ما ياد داد و در مدت 2‌ماه حدود 50كامپيوتر 206 به او فروختيم و با پولي كه به‌دست آورديم هم من و هم مهرداد بيني‌هاي مان را جراحي كرديم.

  • دستگيري در ديگ

يكي ديگر از دستگير‌شدگان پسر 22ساله‌اي بود كه مأموران او را وقتي دستگير كردند كه در يك ديگ مخفي شده بود. ماجرا از اين قرار بود كه مأموران اداره هجدهم پليس آگاهي از مدت‌ها قبل به‌دنبال دستگيري جواني به نام ياسر بودند. او متهم بود سوار بر موتورسيكلتش گوشي تلفن و كيف ده‌ها زن و دختر جوان را قاپيده است. در جريان طرح ضربتي پليس آگاهي مأموران به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد ياسر در خانه‌شان پنهان شده است. به همين دليل گروهي از مأموران وارد مخفيگاه او شدند اما خانواده‌اش گفتند ياسر در خانه نيست.

اين در حالي بود كه شواهد نشان مي‌داد او در خانه پنهان شده است. به همين دليل مأموران با مجوز قضايي خانه را بازرسي كردند و بعد از يك ساعت و نيم جست‌وجو سرانجام متهم تحت تعقيب را درحالي‌كه در يك ديگ مخفي شده و روي خودش پتو انداخته بود دستگير كردند. اين متهم كه ديروز به دادسرا منتقل شده بود با پذيرش اتهامش گفت كه عاشق كفش‌هاي كتاني خارجي و گران قيمت است و با پول‌هايي كه از راه قاپيدن تلفن همراه طعمه هايش به‌دست آورده كتاني خريده است. او گفت كه فقط براي خريدن 3جفت از كتاني‌ها 7ميليون تومان پول پرداخت كرده است.

  • دستيار فيلمبرداري كه سارق شد

دستگير‌شدگان در طرح ضربتي پليس آگاهي هر كدام اعلام مي‌كردند كارشان سرقت نيست و شغل‌هاي ديگري دارند. يكي از آنها جوان 25ساله‌اي بود كه گفت دستيار فيلمبردار است. او كه نادر نام دارد به اتهام سرقت اوراق بهادار دستگير شده است. او چندي قبل با سرقت چند فقره اوراق بهادار آن را در مغازه ساندويچ فروشي دوستش به نام كاظم به امانت گذاشت تا برايش مشتري مناسبي پيدا كند اما نمي‌دانست اين كارش باعث دستگيري خودش و صاحب ساندويچي مي‌شود. او كه پيش از اين در پليس آگاهي اتهامش را پذيرفته بود وقتي از سوي بازپرس عموزاد تحت بازجويي قرار گرفت گفت دستيار فيلمبردار است و تابه حال در چند سريال تلويزيوني كار كرده است.

  • سربازي كه در مرخصي كيف قاپي مي‌كرد

يكي ديگر از متهمان جوان 18ساله‌اي است كه به تازگي به سربازي رفته اما چند روز قبل 3روز مرخصي گرفت اما در همين 3روز به اتهام كيف قاپي دستگير شد. پسر جوان كه مي‌گويد در يكي از يگان‌هاي انتظامي پايتخت خدمت مي‌كند متهم است سوار بر موتورسيكلت كيف چند شهروند را قاپيده است. او سحرگاه يكشنبه وقتي در خواب بود توسط مأموران دستگير شد و در همان بازجويي‌هاي اوليه چند فقره كيف‌قاپي را برعهده گرفت. او در دادسرا گفت: من سرباز هستم و 3روز مرخصي گرفته بودم اما در همين 3روز به اتهام كيف قاپي دستگير شدم.

  • خريد لوازم موسيقي مسروقه

خريد پِركاشن مسروقه اتهام جواني 23ساله به نام رامين است كه در يك مغازه فروش لوازم موسيقي كار مي‌كند. او ماجرايي كه باعث دستگيري‌اش شده را اينطور براي خبرنگار همشهري بازگو كرد: من در مغازه پدرم كار فروش لوازم موسيقي انجام مي‌دهم. چند روز قبل يك نفر يك لپ‌تاپ و يك دست پِركاشن به مغازه مان آورد و گفت مي‌خواهد آنها را بفروشد. من هم چون قيمت مناسبي اعلام كرد بدون آنكه بدانم اين وسايل مسروقه است آنها را خريدم. براساس اين گزارش هم‌اكنون دستگير‌شدگان در طرح ضربتي پليس آگاهي با صدور قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنان براي كشف ساير جرائم احتمالي‌شان ادامه دارد.

کد خبر 278202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha