همشهری‌آنلاین: اردوغان گفت این مسلمانان بودند که ۳۰۰ سال پیش از کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کردند.

recep erdogan

به گزارش گاردين، رجب طيب اردوغان،رئيس‌جمهور ترکيه در مراسم اختتاميه نخستين همايش رهبران مسلمان آمريکای لاتين در استانبول اظهار داشت: دريانوردان مسلمان در سال ۱۱۷۸ ميلادی به سواحل آمريکا رسيدند. کريستف کلمب هم در خاطراتش از مسجدی نوشته که بر فراز تپه‌ای در کوبا قرار داشت.

احتمالا منظور رئيس‌جمهور تركيه از "تپه"، همان کوهی است که گفته مي‌شود کلمب در خاطراتش به آن اشاره کرده و نوشته‌است كه روز دوشنبه، ۲۱ اکتبر ۱۴۹۲، وقتی کشتی او در نزديکی گيبارا در ساحل شمال شرقی کوبا، حرکت می‌کرد، مسجدی را بالای يک کوه زيبا ديده ‌است.

دکتر يوسف مروه اولين كسي است كه ادعا کرد پيش از ورود کريستف کلمب به قاره‌ جديد، مسجدی در کوبا وجود داشت و به اين بخش از خاطرات او اشاره كرده‌است.

اردوغان در بخش ديگری از سخنانش ضمن انتقاد شديد از استعمارگران، خاطرات روزانه کريستف کلمب را سندی دانست براي اثبات  اين كه دين اسلام هنگام کشف جهان جديد در سال ۱۴۹۲ ميلادی توسط اولين کاشف اروپايی، منطقه وسيعی را در برمی‌گرفت.

اردوغان در بخش ديگري از سخنانش درباره تمايلش به ساخت مسجدي در كوبا و درخواستش از مسئولان اين كشور براي دادن اجازه به تركيه صحبت كرد.

کد خبر 278114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha