همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: زندگی و فعالیت‌های هدفمند آن دارای اصول و قواعدی است که باید برای نتیجه‌ و رسیدن به اهداف آنها را رعایت کرده و هرگز در این مسیر ناامید و تسلیم شرایط نشویم.

How To Never Give Up

بسیاری از این اصول را می‌توان با تکیه بر تجارب افراد موفقي كه به آن رسيده‌اند، دريافت. اگر چه راه‌ها و شيوه‌هاي رسیدن به موفقیت به تعداد آدم‌هاي روي زمين حتي بيشتر از اين تعداد نيزاست. چرا كه فرمول‌ها، نظريه‌ها، پندها و اندرزهاي فراوان در اين راستا وجود دارند تا براي من و شمايي كه به دنبال موفقيت هستيم، راه‌گشايي باشند. بهتر است گاهي این راه‌كارها و اندرزها را مرور كرده و مد نظر داشته باشيم.

حال اجازه دهيد به صورت آنلاين آن هم در همشهري آنلاين در باره‌ي "چگونه هرگز در راه رسيدن به اهدافمان تسليم نشويم"، مروري به راه‌كارها و فرمول‌ها بيندازيم!

- قبل از هر چيز بايد بگوييم كه بايد زنده و سالم بمانيد! تا زمانی که زنده و سلامت باشيد، هر چیزی و هر كاري امكان پذير است.

- اگر در حال حاضر 30 ساله هستيد و بتوانيد 30 سال ديگر هم زندگي كنيد، مي توانيد برنامه‌ها و پروژه‌هاي بسياري را اجرا كنيد. به عنوان مثال؛ مي‌توانيد هر 3 ماه يك پروژه كاري را اجرا و تمام كنيد(البته پروژ‌هاي در اين واحد زماني). شما داراي 240 پروژه بزرگ خواهيد شد. و اين به خودي خود هم موفقيت و هم تجربه بسياري مفيدي براي شما خواهد بود. هيچ فرد موفقي يك شبه موفق نشده است. حتي اگر در خبرها خوانده‌ايد فردي با زدن سايتي در مدت كوتاه موفق و ميلياردر شده است، ادامه‌اش را هم بخوانيد كه به دليل ترافيك، سايتش كرش كرده و از بين رفته است. يعني او بايد تلاش دوباره از سر گيرد...

يادتان باشد كه شما هميشه كل داستان را نمي‌دانيد چرا كه براي جذب مخاطب در خبر‌ها تنها بخش مهيج داستان را تيتر و خبر مي‌كنند و به آن شاخ و برگ مي‌دهند.

بنابراين انتظارات خود را پايين بياوريد. آنچه كه مي‌خوانيد و مي‌شنويد تا زماني كه به صحت آن پي نبرده‌ايد باور نكنيد. با حدس زدن تنها زمان خود را از دست مي‌دهيد. بدانيد؛ هيچ موفقيتي بدون شكست و سرخوردگي به دست نمي‌آيد. مايكل جردن با 300 پرتاب ناموفق در بازي‌هاي مهمش بازيكن برتر جهان است.

- شما قوي‌تر از آنچه كه مي‌انديشيد، هستيد. بنابراين سعي كنيد، قوي‌ترهم شويد. ممكن است، گاهي در خلوت با خود فكر كننيد كه قادر به تحمل اين همه فشار كاري نيستيد! درصورتي كه اينطور نيست. شما بسيار قوي هستيد فقط ادامه دهيد. اجازه ندهيد افكار ناميد كننده شما را از كار دور كند. اگر 99 بار كاري را انجام داديد و موفق نشديد، ناميد نشويد تنها با خود بگوييد، 99 راه ناموفق و تجربه براي اين كار پيدا كرده‌ايد. يادتان باشد كه فعاليت شما هنوز به 100 نرسيده است. يعني تلاش‌هاي آخر بسيار مهم هستند و رهايشان نكنيد.

هرگز ناامید نشو

- صبور باشيد! با خود بگوييد اگر ديگران توانستند؛ چرا من نتوانم! وقتی با مشکلی روبه‌رو می شوید، هرگز تسلیم نشوید و همواره به خود بگويد كه مي‌توانيد، مي‌توانيد، مي‌توانيد... تصور كنيد كه موفق شده‌ايد! مانند افراد موفق رفتار كنيد حتما موفق مي‌شويد. اين تصور ذهني فوق‌العاده تاثير گذار در موفقيت عيني شما است.

- هرگز خود را با افرادي كه موفق شدند، مقايسه نكنيد.هرگز به خاطر اينكه دوستان موفق شده است و شما هنوز نشده‌ايد، تسليم و ناميد نشويد. چرا كه شما دقيقا نمي‌دانيد او چقدر زحمت كشيده است. حتي اگر فكر كنيد كه همه چيز را مي‌دانيد، چرا كه در واقعا شما همه چيز را در باره كار او نمي‌دانيد. بنابراين بدون دلسردي به كار خود ادامه دهيد.

- به ياد داشته باشيد كه هميشه اين امكان وجود دارد كه درست قبل از رسيدن به موفقيت شما با يك شرايط بد يا به عبارتي با يك مانع بزرگ مواجه شويد، درست همين جاست كه بايد با پشت‌كار و با قدرت تمام ادامه دهيد. اگر نااميد شده و دست از كار بكشيد تمام زحماتتان به هدر خواهد رفت. اين شرايط بد و ورطه ناهنجار آخرين باورها، تجربه‌ها و آموخته‌هاي شما را به چالش مي‌خواند. همين!

حال با دانستن و انجام تمام نكات بالا شما در چرخه درست فعاليت‌هاي خود قرار داريد و روز به روز در كار خود قوي‌تر و باتجربه‌تر شده و فشار‌ها و مشكلات را با علم به راهكارهاي موجود حل كرده و مراحل موفقيت را يك به يك طي مي‌كنيد.


اینفوگرافی بالا به طور خلاصه شما را در رسيدن به هدفتان ياري مي‌كند يك بار ديگر آن را مرور كنيد يا بهتر است از آن پرينت گرفته و بر در و ديوار خانه يا محل كار خود نصب كنيد. موفق باشيد.

برگرفته از؛ fundersandfounders

کد خبر 278028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha