شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران، پیشنهاد راه اندازی بورس جواهرات در بورس‌های کالایی کشورهای عضو اتحادیه الکترونیکی بین بورسی را مطرح کرد تا معاملات میان این کشورها نیز الکترونیکی شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یحیی آل اسحاق در دومین نشست بین المللی اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) در تهران افزود: ارمنستان در حوزه جواهرات و الماس فعالیت اقتصادی مناسبی دارد و تمایلات برای دادوستد این کالا در بورس کالا نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این کالا در کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران متقاضی زیادی دارد، افزود: راه اندازی بازار جواهرات در بورس کالای ایران و دادوستد آن در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی منطقی به نظر می‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی تهران در ادامه با تاکید به اینکه عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه بین بورسی حرکت مبارکی است، گفت: توسعه روابط اقتصادی جز از طریق توسعه روابط منطقه ای میسر نیست و کشورهایی که از توسعه منطقه ای اغاز کرده اند، زمینه جهانی شدن برای آنها فراهم شده است و در اقتصاد بین المللی تاثیرگذارتر بوده‌اند.

وی ادامه داد : اما توسعه منطقه ای نیازمند ابزارها و بسترهایی است که یکی از آن بازار سرمایه و بورس های کالایی است.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد : بورس کالای ایران با عضویت خود در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی زمینه توسعه منطقه ای و جهانی را برای ایران فراهم می کند و در حقیقت اقتصاد کشور زمینه یک خیزش بین المللی گسترده را پیدا کرده است و تجربه بورس کالای ایران نشان می‌دهد که می‌تواند به بهترین شکل سهم خود را در این خیزش ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای آسیای میانه و قفقاز شریک‌های تجاری مناسبی هستند، گفت: اتحادیه الکترونیکی بین بورسی آینده خوبی دارد و زمینه رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمادگی همکاری با بورس کالای ایران و اتحادیه الکترونیکی بین بورسی برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی بین کشورهای عضو را دارد.

کد خبر 277976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha