شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر فرانسه پس از انتشار تهدید یک مسئول روس درخصوص مهلت دو هفته‌ای به به فرانسه برای تحویل نخستین ناو هلیکوپتربر میسترال گفت این کشور تسلیم هیچ فشاری نخواهد شد.

mistral

 فرانسه هم از سوي روسيه تحت فشار است و هم از سوي كشور‌هاي غربي.

روسيه ناو سفارشي‌اش را مي‌خواهد و فرانسه را به گرفتن غرامت تهديد مي‌كند و كشورهاي غربي از فرانسه مي‌خواهند اين ناو را به روسيه تحويل ندهد.فرانسه چندین ماه است كه در برابر فشارهای آمريكا و دیگر كشورهاي متحدش برای لغو قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون یورویی با روسیه مقاومت کرده‌است.

البته فرانسه در ماه سپتامبر اعلام کرد نخستین ناو میسترال ساخته شده برای روسیه را به نام ولادی وستوک در صورتی به اين كشور تحويل خواهد داد که در اوکراین آتش بس دائم برقرار و بحران از طريق راه‌حل سیاسی برطرف شود.

والس به خبرنگاران گفت: اکنون شرایط برای تحویل دادن ناو میسترال مناسب نیست. فرانسه به قراردادهایش پایبند است ولی فرانسه کشوری است که خواستار صلح در اوکراین است و تصمیم‌های خود را بدون تاثیر پذیرفتن از فشار خارجی اتخاذ می کند.

به گزارش رویترز،با پيچيده‌ترشدن اوضاع در اوکراین، فرانسه بار دیگر به علت این قرارداد مورد انتقاد قرار گرفت و مسکو نیز تلاش کرد از این مسئله برای ایجاد اختلاف بین فرانسه و متحدانش استفاده کند.

رسانه‌های روس به نقل از منبعی که نامش فاش نشده از درخواست غرامت روسيه در صورتی که فرانسه نخستین ناو میسترال را تا پایان نوامبر تحویل ندهد، خبر دادند.

کد خبر 277840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha