همشهری آنلاین: رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در آستانه ۲۵ آبان «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک» گفت: گسترش حمل و نقل همگانی با کاهش حوادث ترافیکی و قربانیان ناشی از این سوانح ارتباط مستقیم دارد.

 

به گزارش ایسنا، محسن سرخو افزود: افزایش امکانات و تجهیزات حمل و نقل عمومی با کاهش آمار تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن نسبت مستقیم دارد و البته علاوه بر آن، بحث آموزش و فرهنگ سازی نیز از نقش مهمی برخوردار است.

وی با اعلام این که ورود دستگاه‌هایی نظیر سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولیان فرهنگ عمومی کشور به موضوع آموزش‌های شهروندی از جمله آموزش‌های ترافیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ترافیک از طریق آموزش شهروندان و ارتباط صحیح با مردم امکانپذیر است.

گنجایش معابر تهران با تعداد خودروهای آن هیچ تناسبی ندارد

رئیس کمیته ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که آموزش و فرهنگسازی ترافیک، موضوع ویژه‌ای است که باید در هرگونه برنامه مرتبط با کاهش تخلفات رانندگی و کاهش سوانح ترافیکی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: البته فراموش نکنیم گنجایش معابر شهری تهران با تعداد خودروها و حجم ترافیک این کلان شهر هیچگونه تناسبی ندارد.

سرخو با بیان اینکه اتلاف وقت مردم در ترافیک طاقت فرسا و خسته کننده است و همین موضوع یکی از دلایل تخلفان رانندگی از جمله سرعت غیرمجاز به محض باز شدن مسیر محسوب می‌شود، تصریح کرد: همچنین خستگی ناشی از ترافیک سنگین سبب کاهش دقت در رانندگی می‌شود.

وی با تاکید بر این که صنایع خودروسازی اعم از سازندگان خودروهای سواری و اتوبوس باید موضوع ایمنی تولیدات خود را به دقت در نظر داشته باشند، اضافه کرد: در تهران روزانه حدود 22 میلیون جابجایی اتفاق می‌افتد که حدود سه و نیم میلیون جابجایی مربوط به خودروهایی است که رانندگان آن‌ها ساکن این کلان شهر نیستند.

فعالیت اتوبوس‌های فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی خطرساز است

رییس کمیته ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم انجام معاینه فنی،‌ اظهار کرد: موضوع معاینه فنی خودروها را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و این موضوع نه تنها در تهران، بلکه در شهرها و شهرک‌های اطراف که ساکنان آن‌ها با خودروهای شخصی خود به تهران رفت و آمد می‌کنند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرخو با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی، تردد خودروهای حادثه ساز است که عموما فاقد معاینه فنی هستند، تصریح کرد: هرچه موضوع معاینه فنی جدی تر مورد توجه قرار گیرد به همان میزان شاهد کاهش حوادث ترافیکی خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، اتوبوس‌هایی که عمر آن‌ها از 7 سال گذشته باشد فرسوده تلقی می‌شوند، خاطر نشان کرد: فعالیت اتوبوس‌های فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی نیز خطرساز است و چنانچه اتوبوسی مشکل ایمنی داشته باشد،‌ نباید اجازه تردد به آن داده شود.

کد خبر 277426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha