همشهری آنلاین: بیش از ۳۰۰ گروه اروپایی شامل گروه‌های حقوق بشری، اتحادیه‌های تجاری و احزاب سیاسی، خواستار مؤاخذه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات وحشیانه‌اش در غزه شدند.

تشکل های اروپایی خواستار مؤاخذه رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی 'وفا'، این 309 گروه از 19 کشور عضو اتحادیه اروپا، اخیرا با ارسال این بیانیه به فردریکا موگرینی مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نخستین سفر او به فلسطین اشغالی و کرانه باختری، از وی خواستند که توافقنامه انجمن اتحادیه اروپا-اسراییل را ملغی اعلام کند.

از جمله گروه های امضا کننده این بیانیه می توان به کنگره اتحادیه های تجاری ایرلند و اتحادیه های ملی اسپانیا، فرانسه و بلژیک اشاره کرد.

به موجب توافقنامه انجمن اتحادیه اروپا-اسراییل، رژیم صهیونیستی از دسترسی به بازارهای اروپایی برخوردار و امکان مشارکت در برنامه های اتحادیه اروپا برایش فراهم شده است.

این گروه ها در این بیانیه جنایات عامدانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان طی جنگ اخیر در غزه را محکوم کردند.

این گروه ها همچنین تصریح کردند که انفعال اتحادیه اروپا در اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه رژیم صهیونیستی به فضای ایجاد شده در جهت 'مصونیت' و 'عدم پاسخگویی' این رژیم کمک می کند.

بیانیه مذکور می افزاید: اتحادیه اروپا از نقض قوانین بین المللی توسط اسراییل حمایت می کند و تاکنون نتوانسته به تعهداتش در قبال این قوانین پایبند باشد.

اتحادیه اروپا پیش تر توافقنامه انجمن با سریلانکا و اخیرا توافقنامه مشابهی با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

امضا کنندگان توافقنامه مذکور تاکید کردند که انفعال در اجرای تدابیر مشابه علیه رژیم اشغالگر قدس به خاطر ده ها سال نقض قوانین بین المللی، 'مصداق اتخاذ معیارهای دوگانه' است.

'آنتا جرسکا' از مسوولان هماهنگی کمیته ها و انجمن های اروپایی در رابطه با فلسطین که یکی از امضا کنندگان این بیانیه است، گفت: شمار چشمگیر سازمان هایی که خواستار تعلیق توافقنامه انجمن اتحادیه اروپا-اسراییل شده اند، نشان دهنده نارضایتی روزافزون در سراسر اتحادیه اروپا از انفعال دولت های عضو در واکنش به قتل عام های پی در پی و نقض قوانین بین المللی از سوی اسراییل است.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا به منظور اعمال فشار بر اسراییل برای تبعیت از قوانین بین المللی تدابیری قاطع اتخاذ کند.

رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود علیه نوار غزه، بیش از دو هزار فلسطینی را به شهادت رساند و هزاران نفر دیگر را زخمی کرد. در نتیجه این حملات وحشیانه که در حدود هفت هفته ادامه داشت، ده ها هزار فلسطینی نیز بی خانمان شدند.

کد خبر 276919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha