همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه از مردم و گردشگران درخواست کرد تاسوعا و عاشورا به ابیانه نروند تا اهالی ابیانه بتوانند آداب و رسوم خود را انجام دهند.

ابیانه

به گزارش ايسنا، محمدرضا علیرضایی ابیانه این درخواست را خواسته‌ی همه‌ اهالی ابیانه دانست و تاکید کرد: با توجه به کوچک بودن روستای ابیانه و کم بودن فضای کوچه‌های این روستای تاریخی، اگر به جز اهالی ابیانه کسی در این زمان وارد این روستا شود، دسته‌های عزاداری نمی‌توانند در کوچه‌های روستا حرکت و آداب و رسوم خود برای عزاداری را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به این‌که برای برگزاری مراسم‌های این دو روز، همه‌ اهالی ابیانه در شهرهای دیگر نیز به روستا برمی‌گردند، اگر گردشگران هم بخواهند به روستا بیایند با کمبود فضا مواجه می‌شویم و امکان مختل شدن مراسم وجود دارد.

او با بیان این‌که از حدود پنج سال گذشته فرمانداری و نیروی انتظامی در این زمینه کمک زیادی به مردم ابیانه کرده‌اند، گفت: اگر حجم گردشگران در ابیانه در این دو روز زیاد شود دسته‌جات عزاداری نمی‌توانند به راحتی مراسم‌های خود را انجام دهند. همچنین پس از زیاد شدن جمعیت معمولا آب و برق در ابیانه قطع می‌شود. به همین دلیل مشکلات زیادی ایجاد می‌شود که برگزاری مراسم را مختل می‌کند.

علیرضایی تاکید کرد: حتی اهالی ابیانه که از شهرهای دیگر می‌آیند وسایل نقلیه خود را خارج از روستا پارک می‌کنند تا با مشکلی مواجه نشویم.

او اظهار کرد: ازمردم و گردشگران درخواست می‌کنیم در این روزها فقط تورهایی که از قبل هماهنگ کرده و مجوز دارند یا مکانی برای اسکان دارند وارد روستا شوند، تا مردم اییانه نیزمانند دیگر شهرها و روستاهای کشور این مراسم آئینی و مذهبی خود را به خوبی انجام دهند.

کد خبر 276663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha