شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام انعقاد هرگونه توافق آتش بس با دولت نیجریه را تکذیب و اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ دختر ربوده شده را به عقد پیکارجویان خود درآورده است.

بوکوحرام دختران ربوده شده را شوهر داد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابوبکر شکائو در ویدیویی که شامگاه جمعه منتشر شد، همه امیدها به مبادله زندانی به منظور آزادی دختران دانش آموز ربوده شده را نقش بر آب کرد.

وی در ویدیوی مذکور در حالی که خنده سرداده بود، گفت: موضوع دخترها دیرزمانی است که فراموش شده، زیرا خیلی وقت است که آن ها را شوهر داده ام؛ در این جنگ، عقب نشینی وجود ندارد.

الکس باده رییس ستاد مشترک ارتش نیجریه در تاریخ 17 اکتبر (25 مهر) اعلام کرد که بوکوحرام با آتش بسی فوری برای پایان دادن به شورش های 5 ساله گروهش موافقت کرده است.

طی حملات بوکوحرام از سال 2009میلادی تاکنون هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر آواره شده اند.

به رغم این خبر، آدم ربایی و حملات بوکوحرام همچنان ادامه دارد. این گروه افراط گرا طی روزهای گذشته شهر 'موبی' با بیش از 200 هزار سکنه را به تصرف خود درآوردند.

شکائو در ماه آگوست (مرداد/شهریور) اعلام کرد که بوکوحرام با الگوبرداری از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، قصد دارد خلافتی به اصطلاح اسلامی ایجاد کند.

بسیاری از افرادی که از مناطق تحت اشغال بوکوحرام گریخته اند نیز تایید می کنند که صدها نفر به خاطر نقض قوانین افراط گرایانه بوکوحرام زندانی شده اند.

ربوده شدن 276 دانش آموز دختر در مدرسه ای در شهر چیبوک استان بورنو در نیجریه در ماه آوریل سال جاری(فروردین/اردیبهشت)، دولت نیجریه را با انتقادات شدید بین المللی به خاطر انفعال و عدم اقدام فوری برای آزادی این دانش آموزان مواجه کرد.

هرچند دهها دانش آموز توانستند در همان روزهای نخست از اسارت بوکوحرام بگریزند، اما هنوز 219 نفراز دختران ربوده شده در بند این گروه تروریستی به سر می برند.

کد خبر 276576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha