شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت، از اجرای آزمایشی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از آذر‌ماه امسال در بیمارستان‌های منتخب کشور خبر داد.

پرستار


پس از اعتراض‌هاي جامعه پرستاري به افزايش غيرعادلانه حقوق پزشكان و بي‌توجهي به حقوق پرستاران، دكتر محمد حاجي آقاجاني گفت: قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري 7سال پيش در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود اما به دلايل مختلف ازجمله عدم‌تأمين بار مالي، اين قانون تاكنون اجرايي نشده بود. در 27مرداد‌ماه امسال وزير بهداشت، دستور اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري را به‌صورت آزمايشي در چند بيمارستان صادر كردند كه از آن تاريخ به بعد برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اجراي اين طرح در حال انجام است.

معاون وزير بهداشت با بيان اينكه به‌دليل اجراي طرح تحول نظام سلامت در بيمارستان‌هاي سراسر كشور و اجرايي شدن كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت در اين بيمارستان‌ها، مديريت اين بيمارستان‌ها امكان اجراي طرح حساس و مهم تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري را به‌صورت همزمان نداشتند، افزود: اما در حال حاضر كه طرح تحول نظام سلامت اجرايي شده و استقرار كتاب ارزش نسبي خدمات سلامت تا پايان آبان‌ماه در بيمارستان‌ها به اتمام خواهد رسيد، در اجراي دستور وزير بهداشت مقرر شد از آذر‌ماه سال‌جاري اين طرح در چند بيمارستان به‌صورت آزمايشي عملياتي شود.

وي همچنين با تأكيد بر اينكه تاكنون نمونه اجرا شده اين قانون در ايران يا ساير كشورها وجود نداشته، گفت: ضروري است براي اجراي اين قانون مدل اجرايي مناسبي طراحي شود بنابراين براساس دستور ابلاغي وزير بهداشت مقرر شد اين قانون به شكل آزمايشي در چند بيمارستان اجرا شود. بيمارستان‌هاي كشور از نظر نوع و گستردگي خدمات، نوع مراقبت‌هاي خدمات پرستاري و آموزشي يا درماني بودن بيمارستان، با هم متفاوت هستند بنابراين با توجه به گستردگي خدمات پرستاري و متنوع بودن بخش‌هاي بيمارستاني و تنوع بيمارستان‌ها، ضرورت دارد قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري به‌صورت آزمايشي در چند بيمارستان اجرا شود.

به گفته وي، بعد از حصول نتايج استقرار اين قانون در بيمارستان‌هاي منتخب، نتايج، مورد بررسي قرار مي‌گيرد و براي اتخاذ تصميم در مورد نحوه اجراي قانون، نتايج حاصله و بار مالي ناشي از آن به اطلاع دولت و مجلس محترم رسانده خواهد شد. حاجي آقاجاني وعده داده است براي اجراي بهينه اين قانون علاوه بر كارشناسان وزارت بهداشت، از نظرات كارشناسي شوراي‌عالي نظام پرستاري، بورد پرستاري و گروه‌هاي مختلف آموزش پرستاري مستقر در دانشكده‌هاي پرستاري و كارشناسان اقتصاد سلامت و نيز كارشناسان بيمه بهره‌گيري خواهد شد.

کد خبر 276520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha