جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

یک روزنامه در شماره چهارشنبه اخیر خود با ناراحتی از اینکه اعضای شورای شهر تهران از توضیحات قالیباف در جلسه سه‌شنبه که به موضوع زمین ۷هکتاری اختصاص داشت، قانع شدند، اصلاح‌طلبان را مورد عتاب قرار داد که پس آنها چه نقشی در شورای شهر دارند؟

اين روزنامه ابتدا تصريح كرد: «اكثر قريب به اتفاق اعضا از توضيحات شهرداري در مورد بوستان مادر قانع شدند.» اما در ادامه با لحن عصباني نوشت: «اصلاح‌طلبان در شورا چه مي‌كنند و با چه خط‌مشي‌اي حركت مي‌كنند؟» اين در حالي است كه محمد حقاني عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر كه تذكر‌دهنده اصلي در اين موضوع بود در همين جلسه سه‌شنبه تأكيد كرد كه رويكرد سياسي در اين موضوع ندارد و مقابل شهرداري نيست بلكه در كنار شهرداري است.

اين روزنامه در گزارش ديگري كه روز بعد يعني پنجشنبه گذشته منتشر كرد نيز دوباره ناراحتي خود را از فضاي وحدت و همدلي اعضاي شوراي شهر در راستاي مسير كارشناسي و جلوگيري از فضاي سياسي در جلسه روز سه‌شنبه شورا ابراز كرد و نوشت: «يكصدوششمين جلسه شورا را بايد روز طلايي آقاي شهردار تهران ناميد چرا كه با توضيحات و گزارش‌هاي تكراري و جوي كه شهردار تهران به همراه مديرعامل فضاي سبز و البته تني چند از اعضاي اصولگراي شورا به‌وجود آورد، توانست اكثريت قريب به اتفاق اعضاي شورا را با خود همراه كند!» گزارشگر اين روزنامه در ادامه از سكوت برخي اعضاي شوراي شهر در مقابل گزارش كارشناسي و مستند مديران شهري و شهردار تهران در اين موضوع انتقاد مي‌كند.

اين رسانه در همين گزارش از 2عضو شوراي شهر نام مي برد كه در اين باره سكوت كرده اند و از عدم جنجال سازي آنها انتقاد مي كند، در حالي كه اين دو عضو همواره نقدهاي جدي، كارشناسانه و مستند در موضوعات مختلف داشتند اين روزنامه مي‌نويسد: «باتوجه به جو به‌وجود آمده هيچ‌يك از اعضا تمايلي براي اظهارنظر در اين مورد نداشتند... نمونه‌اي از سكوت اعضا در اين‌باره، ‌سكوت محمد سالاري و محمدمهدي تندگويان از اعضاي كميسيون معماري و شهرسازي شورا بود كه باتوجه به وظيفه و تخصص خود انتظار مي‌رفت در بحث جنجالي ديروز ورود كرده و اظهارنظر كنند!» تقبيح و مورد عتاب قرار دادن اين دو عضو به‌دليل عدم‌جنجال‌آفريني از سوي اين رسانه جاي بسي تامل دارد!

اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب 16تيرماه سال‌جاري در ديدار مسئولان نظام تأكيد فرمودند: «يك توصيه به برادران و مسئولان جريان‌هاي سياسي و مطبوعاتي داريم. مراقب باشيد؛ فضاي جنجالي در كشور به نفع كشور نيست. بعضي‌ها روي اعصاب مردم اين‌قدر راه نروند - كه آدم مشاهده مي‌كند - امنيت فكري و ذهني براي مردم مهم است؛ فضاي دعوا و فضاي اختلاف را افزايش ندهند، تشديد نكنند.»

اما از سوي ديگر اعضاي شوراي شهر برخلاف برخي رسانه‌ها كه به‌دنبال اختلاف‌افكني هستند، در راستاي خدمت به شهروندان و تحقق توصيه‌هاي رهبري در جهت تفاهم در عين نظارت دقيق و كارشناسي تلاش مي‌كنند. رهبر معظم انقلاب 23دي‌ماه سال‌گذشته در ديدار شهردار و اعضاي شوراي شهر تهران اظهار داشتند: «شوراي اسلامي شهر بايد علاوه بر نظارت بر شهرداري و هدايت آن، حمايت هم بكند و كارها براساس تفاهم، برادري و داشتن وظيفه مشترك به پيش‌رود.»

کد خبر 276498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha