همشهری‌آنلاین - افشین فلاح: دهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی کشور درحالی در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد که این همایش یک میهمان ویژه خارجی داشت.

زهرا کنگور رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی به همراه چند میهمان خارجی دیگر رسمیت بیشتری به دهمین سمپوزیوم روابط‌عمومی بخشیده بودند.

رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در گفت و گوی اختصاصی با کاوشگران روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی ایران در جهان اظهار داشت: اطلاعات من در خصوص روابط‌عمومی ایران مربوط به مطالعه مطالبی می‌خوانم.

زهرا کنگور ادامه داد: در همایش‌های بین‌المللی روابط عمومی که در سراسر جهان برگزار می‌شود شاهد این هستم که روابط عمومی ایران با ارائه مقالاتی حضوری پر رنگ دارد. این‌ها نشانگر این است که روابط عمومی در ایران در حال پیشرفت و توسعه است.

  • همدلی؛ کلید‌ي‌ترین پیام دهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی های ایران

رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در ادامه این گفت و گو در خصوص کلیدی‌ترین پیام خود در دهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی‌های ایران گفت: ژانویه 2014 میلادی کار خود را در انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) شروع کردم و همان موقع پیامی را با عنوان همدلی انتشار دادم. نکته مهمی که در این پیام بر آن تاکید داشتم همدلی بود و این همدلی کاملا با همدردی متفاوت است با این توضیح که هر شخصی بتواند به جای دیگری قرار گیرد که این معنای همدلی پیدا می کند نه همدردی.

وی تصریح کرد: این پیام من برای سال 2014 بود. چرا که معتقدم علیرغم فرهنگ ها متفاوتی که بین ملل‌ها وجود دارد اگر در روابط عمومی همدلی داشته باشیم، می توانیم در این حوزه موفق باشیم.

  • تاکید بر چارت جدید روابط عمومی ها با مدیریت ارتباطات

زهرا کنگور در پایان به چارت جدید روابط‌عمومی‌ها با مدیریت ارتباطات در برخی از سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: فراگیری مدیریت ارتباطات بیشتر از مدیریت روابط عمومی‌ است و من نیز با این چارت جدید و نوین موافق هستم. حتی در پایان نامه دوره دکترا نیز سعی می‌کردم از کلمه ارتباطات بیشتر استفاده کنم. ولی نباید بین این دو حوزه محدودیتی قائل شد. در واقع هر دو حوزه یک مفهوم را می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: در حالت کلی ارتباطات زیر شاخه‌های زیادی دارد که بالطبع روابط‌عمومی ‌نیز یکی از زیر شاخه‌های ارتباطات می‌باشد. منتهی نقشی که امروز روابط عمومی‌در هر حوزه‌ای دارد بسیار تاثیرگذار است. اگر مقایسه‌ای در این خصوص داشته باشیم روابط عمومی‌ نقش بسیار مهمی ‌را نسبت به ارتباطات بازی می‌کند و در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. به عبارت بهتر اگر بخواهیم تعریف جامعی از ارتباطات و روابط عمومی‌داشته باشیم این است که هر دو حوزه دنبال یک هدف مشترک می‌باشند. اما چون روابط عمومی‌نقش مدیریتی دارد ما شاهد این هستیم که روز به روز در حال پیشرفت و جایگاهی بهتری است.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی‌کشور بعداز ظهر هفتم آبان ماه 93 با معرفی و تجلیل از مدیران و کارشناسان و شماری از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی‌و شماری از رسانه‌های کشور به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 276470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha