همشهری آنلاین: آخرین گزارش‌ها از وادوگودوف پایتخت کشور آفریقایی بورکینافاسو حاکی است که مخالفان همچنان فریاد کومپائوره قدرت را رها کن سر می‌دهند.

 آخرین گزارش ها از و ضعیت بحرانی بورکینافاسو

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از مخالفان بلز کومپائوره رئیس جمهوری بورکینافاسو که از 27 سال پیش تاکنون قدرت را در این کشور بدست گرفته است، همچنان خواستار کناره گیری وی هستند.

این در حالی است که کومپائوره صبح روز جمعه نیز ضمن انحلال پارلمان و دولت تاکید کرد که از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2015 صرفنظر کرده است.

بلز کومپائوره در بخش دیگری از نطق تلویزیونی خود خطاب به مردم بورکینافاسو اضافه کرد: به تلاش برای تغییر قانون اساسی پایان داده ام.

وی تصمیم داشت با تغییر ماده 37 قانون اساسی بار دیگر بتواند نامزد این مقام شود؛ تغییری که اپوزیسیون سیاسی در این کشور با آن مخالف است.

وی پیشتر در سال 2000 میلادی نیز با ایجاد تغییراتی در قانون اساسی این کشور توانست بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

مخالفان و مردم معترض بورکینافاسو که طی روزهای اخیر به خیابان ها ریخته و اعتراض شدید خود را فریاد زده اند روز پنجشنبه ساختمان مجلس و تلویزیون این کشور را هدف حمله خود قرار دادند و مانع نشست مجلس شدند.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه فرانس 24 گزارش کرد که اوضاع در مناطق مرکزی بسیار بحرانی است و دسترسی به آنجا نیز برای خبرنگاران غیر ممکن است زیرا نیروهای دولتی به شدت جلوگیری می کنند.

کد خبر 276460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha