همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد در گزارشی زنگ هشدار را در مورد افزایش شمار ترویست‌های خارجی فعال در عراق و سوریه و در قالب گروه تروریستی داعش به صدا درآورد.

داعش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد در این گزارش اعلام کرد: در سال‌های اخیر حدود 15 هزار نیروی افراطی خارجی از 80 کشور دنیا در قالب گروه‌هایی چون داعش در سوریه و عراق فعالیت داشته‌اند.

بر پایه این گزارش، از سال 2010 میلادی تاکنون شمار تروریست‌های خارجی در سوریه و عراق نسبت به شمار آن ها در فاصله سال‌های 1990 تا 2010 میلادی، چندین برابر شده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

بر پایه این گزارش که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در بخش نظارت بر فعالیت القاعده تهیه شده، آمده است: افراط گرایانی از فرانسه، روسیه، انگلیس و در مجموع از 80 کشور جهان در قالب تروریست‌های خارجی در عراق و سوریه فعالیت می‌کنند.

این گزارش در مقایسه داعش با القاعده عنوان کرد: بیشتر فعالیت ترویست‌هایی چون داعش در داخل کشورهایی متمرکز است که در آنها فعال هستند و خطر فعالیت‌های برون مرزی این گروه‌ها زیاد نیست.

این گزارش همچنین با اشاره تاثیر قابل توجه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در جذب نیروهای خارجی، نسبت به خطر بازگشت این تروریست‌ها به کشورهای مبدا هشدار داد.

آمریکا و کشورهای اروپایی در حالی تدابیر امنیتی ویژه برای مواجهه با تروریست‌های غربی بازگشته از عراق و سوریه در پیش گرفته‌اند و در تشدید آن اصرار دارند که در آغاز ناآرامنی‌های سوریه، از گروه‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت می‌کردند.

کد خبر 276452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha