چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سری جدید گذرنامه‌های الکترونیکی درچهاردهمین جلسه ستاد امور گذرنامه با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

rahmani fazli

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجید آقا بابائی، مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق و دبیر ستاد امور گذرنامه در حاشیه این جلسه و در گفت‌وگو با این پایگاه به تشریح شاخصه‌های امنیتی و کنترلی گذرنامه‌های سری c پرداخت و گفت: استفاده از واتر مارک سه بعدی که تصویر حضرت امام خمینی (ره) در هر سطح از آن به صورت سه رخ نقش بسته و بهره‌گیری از الیاف نامرئی که در همه صفح‌هاي گذرنامه به صورت فیبرهای نامرئی نامنظم پراکنده شده‌اند بخشی از این شاخص‌هاست.

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق گفت: اَشکال برجسته در زمینه صفح ‌ها و تصاویر به صورت برجسته و سه بعدی در صفحه پشت جلد طراحی و الگوها به‌صورت منظم و در هم تنیده و به‌صورت پیوسته در آن تکثیر شده‌است.

آقا بابایی داشتن ریز نوشته را که با ابزار بزرگ نمایی قابل مشاهده است از دیگر ویژگی‌های گذرنامه‌های جدید برشمرد و گفت: در گذرنامه سری c ( سی) ، طراحی خطوط با ضخامت متغیر برگرفته از روابط ریاضی است و چاپ عکس دارنده گذرنامه نیز در دو صفحه در نظر گرفته شده‌است.

دبیرستاد گذرنامه ادامه داد: چاپ نامرئی خطوط اصلی بناهای تاریخی در صفحات که در زیر نور ماورای بنفش به رنگ‌های قرمز و سبز روشن نمایان می‌شود و همچنین داشتن لایه محافظ اطلاعات گذرنامه از دیگر ویژگی‌های گذرنامه جدید است .

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق افزود: شماره سریال به صورت پرینت و لیزری در این گذرنامه در نظر و نخ امنیتی خاص نامرئی نیز در آن به‌کار گرفته شده است.

گذرنامه الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران  علاوه بر فیچرهای خاص امنیتی که ذکرشد دارای یک تراشه است که مشخصات دارنده گذرنامه و اطلاعات بیومتریک او در آن ذخیره می‌شود.

کد خبر 276294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha