همشهری‌آنلاین: از نیمه دوم بهمن ماه تا پایان سال فعل و انفعالات، نقل و انتقالاتی در حوزه مسکن به وجود خواهد آمد که دلیل آن تغییر سال خواهد بود و با در نظر گرفتن افزایش تسهیلات بانکی برای خرید از سوی دولت می توان گفت روند مثبتی در این حوزه پیش خواهد آمد.

ايسنا نوشت: حسن محتشم رییس کانون انبوه‌سازان تهران درباره افزایش وام خرید مسکن اظهار کرد: اگر میزان تسهیلات بانکی در این حوزه صورت گیرد، مطمئنا در مناطق ارزان قیمت شهرهای مختلف مثل تهران و شهرهای اقماری موجب رونق در بازار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رکود به وجود آمده در بازار مسکن افزایش میزان تسهیلات بانکی در مناطق ارزان‌تر موثر خواهد بود به گونه‌ای که متقاضیان خرید مسکن می توانند دراین مناطق وام بگیرند و از اثر مثبت آن بهره مند شوند.

محتشم با بیان این‌که افزایش تسهیلات بانکی در حوزه مسکن مخاطبین خاص خودش را شامل خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع نمی‌تواند برای کل افراد متقاضی مسکن عمومیت داشته باشد.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: افزایش میزان تسهیلات بانکی برای خرید خانه لازم است، اما اگر به سازندگان نیز تعلق گیرد و قابل انتقال به خریدار باشد می‌تواند عرضه را در بازار مسکن فعال کند.

وی ادامه داد: همین ‌که دولت تصمیم گرفته برای فعال کردن بازار مسکن از افزایش تسهیلات بانکی برای خرید استفاده کند امری مثبت است.

محتشم در ادامه درباره آثار تورمی افزایش تسهیلات بانکی در بازار مسکن اظهار کرد: بعید است که افزایش تسهیلات بانکی برای خرید خانه تا سقف 80 میلیون تومان آن قدر فراگیر شود که تورم قابل لمس و تاثیرگذاری ایجاد کند.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران خاطر نشان کرد :به هر حال هر فعالیت اقتصادی که یک عکس العمل خاص خودش را دارد.

وی تاکید کرد:‌ اگر افزایش تسهیلات به بخش تولید اختصاص یابد می تواند اثر تورمی را به حداقل برساند به این ترتیب به متقاضیان برای خانه دار شدن هم کمک می کند.

محتشم با تاکید بر این‌که اگر تورمی هم ایجاد شود درصد بالایی نخواهد داشت گفت: ضمن این که ضرورت فروش واحدهای مسکونی آماده ایجاب می‌کند که به متقاضیان این بخش کمک شود.

رییس کانون انبوه‌سازان تهران در ادامه درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: از ابتدای سال رکود در این بازار وجود داشته و پیش بینی می‌شود تا اواسط نیمه دوم امسال همین شرایط ادامه خواهد داشت.

وی افزود:‌احتمالا از نیمه دوم بهمن ماه تا پایان سال فعل و انفعالات، نقل و انتقالاتی در این حوزه به وجود خواهد آمد که دلیل آن تغییر سال خواهد بود و با توجه به روال معمول هر ساله با شروع سال جدید میزانی افزایش قیمت وجود دارد.

محتشم با بیان این‌که بخش عمده ای از اقتصاد کشور را مسکن تشکیل می دهد تصریح کرد: این بخش زیر مجموعه بزرگی از اشتغال کشور را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مذاکرات هسته‌ای توفیقاتی صورت گیرد تحولاتی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد که بخش مسکن هم از این اتفاقات مستثنی نخواهد بود.

کد خبر 275999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha