همشهری آنلاین: فرزان عاشورزاده با پیروزی برابر تکواندوکار چین به مدال طلای وزن اول مسابقات گرندپری منچستر رسید. هادی مستعان اما در برابر این حریف چینی شکست خورده و از دور مسابقات کنار رفت.

F.Ashoorzade

به گزارش سایت فدراسوین تکواندو، سومین دوره مسابقات گرندپری در سال 2014 از صبح روز جمعه (2 آبان) در "منچستر" انگلیس آغاز شد. در این رقابت‌ها که در کلاس G4 برگزار می‌شود، 237 تکواندوکار رنکینگ‌دار المپیکی از 59 کشور، مبارزات خود را در 4 وزن المپیکی پیگیری می‌کنند.

در اين پيكارها به نفرات اول، 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 ریو و 5 هزار دلار جایزه نقدی اهدا مي‌شود، نفر دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دريافت خواهند كرد.

روز شنبه و در دومین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان 58- کیلوگرم و 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ رفتند که در رقابت‌های فینال وزن 58- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده و "شواي ژائو" از چين (دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني نوجوانان جهان) رو در روی هم قرار گرفتند.

در پایان 3 راند مبارزه جذاب و دیدنی، این 2 تکواندوکار با نتیجه 3 -3 به کار خود پایان دادند و در ادامه فرزان عاشورزاده موفق شد در راند طلایی به پیروزی برسد و نشان طلا را به چنگ آورد.

تکواندوکار 17 ساله کشورمان و قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون، برای کسب این مدال ارزشمند، "سرجيو كولب" از آلمان (دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني اروپا)، "تاییمون چا" از کره جنوبی، (قهرمان جهان در سال 2013 و نفر سوم رنکینگ المپیک)، "کارلوس ناوارو" از مکزیک (قهرمان نوجوانان جهان) و "روی براگانسا" از پرتغال (نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا) را به ترتیب با نتایج 12 بر 0، 20 بر 8، 11 بر 5 و 9 بر 6 از پیش رو برداشته بود.

تکواندوکار چینی نیز که موفق به کسب مدال نقره شد، برای راه‌یابی به مرحله فینال، ابتدا برابر هادی مستعان در راند طلایی به برتری رسید و سپس تکواندوکارانی از کشورهای انگلیس، کره جنوبی و مکزیک را شکست داد.

در این وزن 28 تکواندوکار به رقابت پرداختند.

گفتنی است؛ در دومین دوره مسابقات گرندپری که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، فرزان عاشورزاده بر سکوی نایب قهرمانی ایستاده بود.

 

کد خبر 275929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha