همشهری آنلاین: الن اوستس یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل با پرش آزاد از فراز اتمسفر زمین رکورد جهان و فلیکس بومگارتنر را شکسته و رکوردی جدید به ثبت رساند.

گوگل

براساس گزارش BBC، اوستس 57 ساله كه قائم‌مقام بخش دانش گوگل است، در منطقه نيومكزيكو به كمك بالن هليومي بزرگي تا ارتفاع 40 كيلومتري سطح زمين بالا كشيده‌شد و سپس درحالي كه لباس مخصوص فضا به تن داشت،‌از اين ارتفاع با سرعتي برابر هزار و 300 كيلومتر بر ساعت به سمت زمين پايين آمد.

پرش آزاد

در اين مسير وي توانست علاوه بر شكستن سرعت صوت، انفجار صوتي كوچكي ايجاد كرده و چندين ركورد جديد در زمينه سقوط آزاد ،‌از جمله ركورد سرعت عمودي و ركورد ارتفاع سقوط آزاد را از خود به‌جا گذاشت. اين پرش آزاد بخشي از پروژه شركت توسعه فضايي پاراگون و با هدف اكتشاف در استراتوسفير در ارتفاعي بالاي 30 هزار و 480 متر بوده‌است.

اوستس در اين پروژه توانست  با موفقيت از بالاي لايه استراستوفير از ارتفاع 41 كيلومتري به زمين بپرد و فدراسيون جهاني ورزش‌هاي هوايي نيز اين خبر را تاييد كرد. وي در عرض چهار دقيقه و 27 ثانيه به زمين رسيد.

دو سال پيش، فليكس بومگارتنر با پرشي موفقيت آميز از ارتفاع 39 كيلومتري از زمين توانسته بود ركورد مرتفع‌ترين سقوط آزاد را به نام خود به‌ثبت برساند.

اوستس در باند فرودگاهي در روزول نيومكزيكو به بالون هليومي وصل شد و به مدت دو ساعت و هفت دقيقه به همراه بالون به بالا كشيده‌شد و پس از آن در عرض چهار دقيقه به زمين بازگشت.

وي كه خلبان و چتربازي كهنه‌كار است، سالها درپي اجراي اين پروژه بوده‌است. با اين‌همه برخلاف پرش بومگارتنر كه به صورت مستقيم پخش شد، پرش اوستس بدون اسپانسر انجام گرفت.

کد خبر 275834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha