همشهری آنلاین: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام ساختمان‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور سرمایه ملی است و هیچ‌ کس مالکیتی در آن ندارد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی در همایش اقتصاد، غذا و تغذیه در دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان فلسفه وجودی و چگونگی و چرایی تأسیس این دانشگاه پرداخت و ضمن برشمردن اهداف تأسیس این دانشگاه در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب و یادآوری دستاوردهای آن در گسترش مقاطع کاردانی و کارشناسی، گفت: در حال حاضر نیاز جامعه به مقاطع عالی رسیده و دانشگاه آزاد اسلامی هم برای تحصیلات تکمیلی برنامه دارد.

رئیس هیئت‌امنا و رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تفاوت دانشگاه با مدارس، گفت: هر کس که به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می‌شود، می‌داند که باید بر اساس تحقیق و پژوهش تحصیل کند.

وي با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش، به آیات مکرر قرآن کریم درباره تسخیر ماه و زمین و آسمان‌ها اشاره كرد و گفت: تسخیر آسمان‌ها و زمین جز با پژوهش و تحقیق نمی‌شود که در طول خلقت انسان رشدهای فراوانی داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت صنعت غذا و با تشکر از زحمات متخصصان تغذیه، گفت: باید با استفاده از دانش به عمق علمی این صنعت برسیم و تأسیس دانشکده غذا در دانشگاه آزاد در این راستاست که نیاز به همکاری بیشتر دانشمندان و متخصصان دارد.

وی با تشریح امکانات کشور در جهت تأسیس پردیس‌ها، پیشنهاد داد که انجمن تغذیه و استادان تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنند، پردیس‌ها را گسترش دهند و به مسائل عمیق این صنعت برسند که این روزها در دنیا خیلی مهم است.

هاشمی‌رفسنجانی توجه به صنعت تغذیه را لازمه سلامت همه ابعاد زندگی دانست و گفت: الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دیگر تحقیقات به این مسئله هم توجه کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌ جدید را بر اساس دانش‌محوری دانست و با بیان چگونگی جذب دانشجویان در مقاطع کارشناسی و ارشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیش قدم شد که بخش مهمی از نیاز آینده کشور به انسان‌های متخصص را تأمین نماید.

رئیس هیئت‌امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با انتقاد از منفی‌‌بافی‌های عده‌ای از برنامه‌های این دانشگاه در مقاطع عالی تحصیلی، گفت: نیروهای علمی کشور که از استعدادهای برتر هستند، چرا نباید به تحصیلات عالیه بپردازند.

وی مهاجرت‌های علمی جوانان به خارج را خوب دانست و گفت: منتقدان باید هزینه‌های ارزی تحصیل جوانان در خارج از کشور را حساب کنند و نباید برای تیتر روزنامه‌ها حرف‌هایی بزنند که در راستای منافع ملی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را خواسته قلبی جوانان و مردم دانست و گفت: حتی منتقدان در مجلس هم برای حوزه‌های انتخابیه خویش دنبال رشته‌ای جدید در مقاطع تحصیلات عالی هستند.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: مطمئنم روزی خواهد رسید که مغزهای ایرانی را برای توسعه علم و دانش به اقصی نقاط جهان می‌فرستیم.

کد خبر 275759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha