جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: از بعداز ظهر شنبه ( ۳ آبان) تا دوشنبه در مناطق مرتفع استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای و دوشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افت دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه رخ خواهد داد.

آب و هوا

به گزارش ايرنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از ظهر شنبه تا دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق مرتفع بارش برف و کاهش 8 تا 10 درجه ای دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز یکشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی تشدید خواهد شد و دوشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده همراه با افت دمای 10 تا 15 درجه رخ خواهد داد. دریای خزر از اواخر روز شنبه و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

بنابراین گزارش، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو آرام می‌باشد ازاین‌رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز شنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی، ضمن کاهش قابل توجه دما در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل غربی تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها به ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور نیز می‌رسد. این وضعیت روز دوشنبه نیز در نوار شمالی کشور ادامه می‌یابد و دراین روز افت دما در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.

کشاورزان در سراسر کشور می‌توانند به منظور پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی ناشی از مخاطرات هوایی از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور استفاده کنند.

کد خبر 275742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha