همشهری آنلاین: رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در مشهد مقدس با اشاره به اینکه ۶۱ شهید گمنام در دهه اول محرم در کشور تشییع می‌شوند گفت:تمامی دستگاه‌ها برای ساخت باغ موزه‌های دفاع مقدس بسیج شوند.

سید محمد باقرزاده

سردار سید محمد باقرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: 61 شهید گمنام در دهه اول محرم به یاد سال 61 هجری در کشور تشییع و تدفین می‌شود و این کار در نقاط مختلف کشور صورت می‌پذیرد و اغلب استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده و در خراسان رضوی هم در دو نقطه صاصد و داورزن پیش بینی شده است.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح افزود: در مورد شهدای گمنام ما اکنون در حال کار کردن در چهار محور هستیم و در مکان‌هایی که توافق شده عملیات تفحص آغاز شده است.

سردار باقر‌زاده بیان کرد: تفصحات داخل کشور خیلی وقت است که تمام شده است و ما تاکنون 45 هزار شهید پیدا کرده‌ایم که از این تعداد45 هزار، چهار هزار شهید به صورت گمنام دفن شده‌اند و از تعداد 13 هزار شهید مفقود ما فقط باید به دنبال 6200 هزار خانواده شهید باشیم چرا که 7 هزار شهید گمنام دفن شده است و بخشی از این 6 هزار در حال شناسایی هستند.

وی به برنامه‌های کمیته مفقودین برای شناسایی شهدای گمنام پرداخت و بیان کرد: بخش اعظم خانواده‌های شهدای گمنام با کمک بنیاد شهید در طرح پالیش سلامت هستند و دو سوم از شهدای گمنام تاکنون طرح پالایششان انجام شده است تا بتوانیم سریع‌تر شهدای گمنام را پیدا کنیم.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در مورد باغ موزه‌های دفاع مقدس بیان کرد: رهبری در تدوینی که داشتند فرمودند که همه باید برای ساخت پارک باغ موزه کار کنند و حتی نهادهایی را هم یاد بردند و فرمودند فلان و فلان که این فلان و فلان تعابیر عام مشخصی دارد و استانداران و فرماندهان و همه باید کار کنند.

سردار باقرزاده تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فقط برای سپاه و ارتش و نیروهای مسلح نیست و متعلق به همه است و هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد و دستگاه‌های هنری و ارشادو صاحب نظران همه باید بیایند کمک کنند و حتی نهاد خانواده هم می‌تواند در فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: ترویج دفاع مقدس بسیار وسیع است و اینگونه نیست که فقط دستگاه مشخصی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس باشد و از همین رو دستگاه‌ها باید سیاست گذاری کنند و بنیاد هم به تنهایی نمی‌تواند این موزه را بسازد و تمامی دستگاه‌ها باید به کمک بنیاد بیایند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح به پتانسیل‌های نهاد‌ها پرداخت و بیان کرد: اکنون ظرفیت‌هایی در شهرداری‌ها هست و شهرداری‌ها متکلف فرهنگ عمومی مردم هستند و آستان قدس هم محدوده خاصی دارد و ما این را از شهرداری و شورای شهر مطالبه می‌کنیم اما شهرداری و شورای شهر به تنهایی کافی نیست و باید همه برای شهدا کار کنند.

کد خبر 275733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha