همشهری آنلاین: سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+ و صادق زاده در دسته ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافتند و رضی نشان نقره دسته ۹۷ کیلوگرم و پورمیرزایی نقره دسته ۱۰۷+ را از آن خود کردند.

Syamand Rahman

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.

صادق‌زاده در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 225 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 232.5 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 225 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند.

علی صادق زاده بعد از مسجل شدن قهرمانی‌اش، در حرکت چهارم برای بار دوم وزنه 232.5 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه موفق به شکستن رکورد آسیا به میزان پانصد گرم شد.

علی صادق زاده

مدال نقره این وزن به وزنه‌بردار مالزی و مدال برنز نیز به ورزشکار تایلندی رسید.

وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 2 مدال طلا و 3 نقره در این رقابت‌ها شده بودند.

سامان رضی نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان هم موفق به کسب مدال نقره این رقابت‌ها شد.

رضی در این دسته با ثبت وزنه 208 کیلوگرمی مدال نقره ر ا از آن خود کرد. وزنه‌بردار اماراتی قهرمان این وزن شد.

سامان رضی

اما سیامند رحمان، نماینده دسته 107+ کیلوگرم ایران موفق به کسب مدال طلا شد. این مدال سی و ششمین مدال طلای ایران در بازی های پاراآسیایی محسوب می شود.

منصور پورمیرزایی دیگر نماینده ایران در این دسته مدال نقره را از آن خود کرد.

سیامند رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ 272 کیلوگرمی شد و با توجه به فاصله‌اش با رقبا مدال طلایش را قطعی کرد. وی در حرکت دوم نیز با انتخاب وزنه 287 کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکود جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد.

رحمان در حرکت سوم وزنه 290 کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه 292 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد جهان لقب بگیرد.

مدال نقره این وزن به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه‌های 245 و 255 کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 265 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 255 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نیز به وزنه‌بردار کره‌ای با 235 کیلوگرم رسید.

منصور پورمیرزایی

بدین ترتیب تیم 9 نفره وزنه‌برداری جانبازان و معلولین با کسب 4 مدال طلا و 4 نقره به کار خود در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی پایان داد.

 

کد خبر 275720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha