پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک ناشر آمریکایی نرم‌افزار و یک ناشر آلمانی لغتنامه روز پنجشنبه بر سر رنگ زرد در دادگاه با هم پنجه در پنجه شدند.

Langenscheidt

خبرگزاري آلمان گزارش داد، روزتا استون (Rosetta Stone) که نرم افزار آموزش زبان را در بسته‌هاي زرد رنگ مي‌فروشد، عليه لانگنشايدت (Langenscheidt)، ناشر مونيخي اقامه دعوي کرده که لغتنامه‌هاي دو زبانه و ديگر اقلام کمک آموزشي زبان را که مورد استفاده دانشجويان آلماني در بسياري از کشورهاست، با جلد زرد روانه بازار مي‌کند.

دادگاه عالي فدرال آلمان در حکم خود آورده بود که خريداران محصولات لانگنشايدت در آلمان ممکن است به شکل اتفاقي محصولات روزتا استون را به اشتباه اينکه محصول لانگنشايدت است، خريداري کنند. اين دادگاه حکم داده بود که اين شرکت آمريکايي بايد از استفاده از رنگ زرد دست بکشد.

حالا در دعواي متقابل و تجديدنظرخواهي در همان دادگاه در شهر کارلزروهه، روزتا استون خواستار آن شده که ادعاي لانگشايدت در خصوص رنگ زرد و ثبت آن به عنوان نشان تجاري، باطل اعلام شود.

بر اساس قوانين آلمان، بازرگانان تنها در صورتي مي‌توانند رنگ را به عنوان نشان تجاري خود معرفي کنند که سهم بزرگي در بازار و سابقه طولاني فروش داشته باشند و تلقي عموم مردم اين باشد که اين رنگ با محصول آنها مرتبط است.

کد خبر 275697

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha