همشهری آنلاین: مرگ "سِرِنا شیم" خبرنگار پرس تی‌وی در سانحه رانندگی مشکوک در مرز ترکیه با سوریه، واکنش‌های مختلفی در محافل رسانه‌ای در پی داشته است.

serna shim

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این در حالی است که مسئولان ترکیه چند روز پیش سرنا شیم را که گزارشی درباره ورود تروریست‌ها از ترکیه به سوریه تهیه کرده بود، متهم به جاسوسی برای مخالفان دولت کرده بودند.

کارشناسان معقتدند که نشانه رفتن انگشت اتهام مسئولان تُرک به سوی سرنا شیم و مرگ وی شک و تردیدهایی را درباره دست داشتن دولت ترکیه در سانحه رانندگی ایجاد کرده است.

"عصمت اوزچلیک" مسئول دفتر روزنامه آیدین لیک در آنکارا امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: متهم شدن سرنا شیم به جاسوسی و سپس کشته شدن وی در سانحه رانندگی شک برانگیز است و سؤالاتی را درباره مرگ وی ایجاد کرده است.

عصمت افزود: باید تحقیقاتی درباره سانحه رانندگی که باعث مرگ شیم شد، آغاز شود، خصوصاً اینکه شیم کمی قبل از مرگش گزارشی درباره ورود عوامل داعالعالمش از ترکیه به سوریه تهیه کرده بود.

سرنا شیم هنگام انعکاس اخبار شهر عین العرب سوریه گزارشی درباره ورود تروریستها از ترکیه به خاک سوریه تهیه کرده بود. سرنا در گزارش خود اعلام کرده بود که ترکیه از تروریست های داعش حمایت می‌کند و در خاک خود به آنها پناه می دهد و کاروان های کمک های بشردوستانه که از ترکیه به سوی سوریه حرکت می کنند، حامل تروریست ها هستند.

یوسف کانلی رئیس انجمن خبرنگاران در آنکارا نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما درباره سانحه رانندگی منجر به مرگ سرنا شیم شک و تردیدهائی داریم، زیرا شیم دولت ترکیه را به علت حمایت از داعش رسوا کرده بود و مساله دیگر اینکه ما خبرنگاران آزادی عمل نداریم و همیشه در ترس و نگرانی به سر می بریم .

کانلی افزود : ترکیه در جدول آزادی رسانه ها رتبه 148 را در میان کشورهای جهان دارد.

اصحاب رسانه معتقدند که مرگ سرنا شیم مشکوک است و وی ترور شده است؛ زیرا دولت آنکارا را که به سرکوب مخالفان ترکیه و حامیان کمک به شهر تحت محاصرۀ عین العرب می پردازد، رسوا کرده است.

اصحاب رسانه می گویند که دست داشتن دولت ترکیه در مرگ سرنا شیم عجیب نیست، زیرا این دولت حقوق اصحاب رسانه را نقض می‌کند و به سرکوب آنها می پردازد و وجود ده ها خبرنگار در زندان های ترکیه مؤید این مدعاست.

سرنا شیم که لبنانی تبار و مادر دو فرزند بود، روز یکشنبه این هفته درپی برخورد یک دستگاه کامیون با خودروی حامل وی در ترکیه جان خود را از دست داد.

حمید رضا عمادی رئیس اتاق خبر پرس تی وی اعلام کرد که ایران از طرق قانونی مساله مرگ سرنا شیم را پیگیری خواهد کرد.

عمادی افزود: مرگ سرنا شیم بسیار مشکوک است و مرگ وی احتمالاً ناشی از گزارش‌هایی بود که درباره انتقال تروریست‌ها از ترکیه به سوریه توسط کامیون‌های حامل کمک های بشردوستانه تهیه می‌کرده است.

کد خبر 275696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha