همشهری آنلاین: درب ورودی پارلمان کانادا در شهر اوتاوا شاهد یک حادثه تیراندازی بود که در پی آن درب پارلمان بسته شد. خبر اولیه حاکی از آن بود که تیراندازی در ساختمان ملی یادبود جنگ کانادا در شهر اوتاوا رخ داده است

اما در همين حال به گزارش  سی ان ان، چند فرد مهاجم مسلح در  بخش ورودي پارلمان کانادا اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

این حادثه تیراندازی در حالی روی داد که جلسه پارلمان کانادا تشکیل شده و نخست وزیر در این جلسه حضور داشت. گفته می‌شود استیون هارپل نخست وزیر آسیبی ندیده و ساختمان پارلمان را ترک کرده است. گفته مي‌شود يك مهاجم هم كشته شده است.

گزارش ها حاکی است یک سرباز کانادایی هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. پلیس شهر اوتاوا نیز زخمی شدن یک نفر را تایید و منطقه را محاصره کرده است . پلیس اوتاوا همچنین اعلام کرد دو یا سه فرد مسلح در حادثه تیراندازی در نزدیک پارلمان کانادا دخالت داشتند.

شاهدان اعلام کردند دست کم 20 گلوله در داخل پارلمان کانادا شلیک شده است.

پارلمان کانادا در پی این حادثه تعطیل شده و عملیات جستجو برای یافتن فرد یا افراد مهاجم ادامه دارد. پلیس همچنین بخشی از عملیات جستجو را در داخل ساختمان پارلمان کانادا انجام می دهد و شک ان می رود فرد مهاجم در داخل پارلمان پنهان شده باشد.

یک نماینده پارلمان کانادا در صفحه توئیتر خود از کشته شدن تنها فرد مهاجم در حادثه تیراندازی در نزدیکی پارلمان کانادا در شهر اوتاوا خبر داد.

در عین حال رسانه‌های کانادایی اعلام کردند قربانی این حادثه تیراندازی یک سرباز بوده است.

به گفته شاهدان دیروز فردی عامدانه به سوی دو سرباز راند و آنها را زیر گرفت که یکی از آنها درگذشت و دیگری مجروح شد. خود راننده هم با شلیک پلیس کشته شد. دولت کانادا این اقدام را تروریستی خوانده بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱