همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب اسلامی موجب ترویج حقایق قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم شد.

حسین سلامی

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن‌کریم کارکنان نیروی هوافضای سپاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: از تلاش‌های سازنده فرماندهی محترم نیروی هوافضای سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برای ترویج معارف قرآن و انتشار پرتو انوار هدایت الهی در صحنه زندگی خانواده‌ها کمال تشکر را دارم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: قلب انسان هویت و مرکز شناخت، معرفت، حقیقت‌جویی و مرکز ایمان است، نه به مفهوم عضو بیولوژیک و حیات ظاهری، بلکه به مفهوم حقیقی مرکز معرفت و تفقه و شناخت برای انسان است.

سردار سلامی با بیان اینکه اگر قلب انسان از معرفت الهی خالی شود، شیطان جای آن را پر می‌کند، اظهار داشت: قرآن نسخه کامل و جامع هدایت است و چشمه نور و معرفت و حیات انسانی است و اگر بخواهیم با روشنایی حرکت کرده و از تاریکی‌ها فاصله بگیریم، قرآن وسیله‌ای است که پیامبر توسط آن مردم را از تاریکی جهل به وادی نور هدایت می‌کند، بنابراین نور قرآن لازمه حرکت صحیح انسان است، چرا که بدون قرآن نمی‌توان در وادی ظلمات حرکت هدایت‌بخش انجام داد، بنابراین ما نیازمند نافذ قرار دادن تمام آیات قرآن در زوایای زندگی هستیم و قرآن چنانچه خود را توصیف می‌کند تبیان کل شی است و از هیچ چیزی در قرآن فروگذار نشده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای همه ارکان و مسیرهای زندگی ما مثال رشد دارد، تصریح کرد: شما کلام طیب را در قرآن می‌یابید و تمام جنبه‌های صلاح و رستگاری بشر در قرآن ظهور روشن و شفاف دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: قرآن در مورد جهاد و جنگ با دشمنان نکات حساسی را به همراه لطافت‌های ربانی و دقایق ملکوتی بیان کرده است. چنانچه تاکید می‌ورزد که حتی در برخورد با دشمنان عدالت رعایت شود و در برخورد اجتماعی نیز نکات زیبایی را بیان می‌کند و در سوره حجرات سفارش زیبا و دل‌انگیزی از روابط انسان دارد.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند رابطه ما را با مشرکان تنظیم کرده، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید به کسانی که غیرخدا را به عنوان خدای خود قرار می‌دهند دشنام ندهید چرا که آنان از سر جهل خدای شما را دشنام می‌دهند و همچنین می‌فرماید چیزی که خودتان دیگران را به آن دعوت می‌کنید به همان عمل کنید و انسان را به صبر و شکیبایی، ثبات قدم و پایداری و بخشش و کرامت و ایثار دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: حقیقتاً هیچ چیزی به اندازه قرآن تکامل‌بخش شخصیت انسان نیست و خانه‌هایی که در آن قرآن خوانده می‌شود بر طبق نس صریح قرآن مانند ستاره‌های روشن در آسمان می‌درخشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تکرار آیات قرآن در دل انسان شوق ایجاد کرده و مانند تنفس یک عنصر حیات است، تاکید کرد: تنفس تکرار زندگی است و خلق زندگی جدید است و خواندن آیات الهی نیز مثابه یک حیات معنوی جدید است و خط بقای انسان از پیوستگی این لحظه‌ها به دست می‌آید.

سردار سلامی با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه همیشه در چندین سال گذشته رتبه‌های برتر قرآنی را داشته، بیان داشت: قرآن کلام حق است و با منطق حق سخن می‌گوید، قرآن کریم در سیاست خارجی و روابط اجتماعی و همچنین مناسبات فرهنگی و سبک زندگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب ترویج حقایق قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم شد، تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم زیر سایه رهبری هستیم که وجود او، خشم و غضب و محبت ایشان همگی برگرفته از قرآن است که افتخار می‌کنیم و مشاهده می‌کنید که در سال‌های گذشته تحت رهبری ایشان چه گرایشی به سوی قرآن پیش آمده است.

کد خبر 275647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha