همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و اختلال در تردد برخی جاده‌های شمال و غرب کشور از کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای پایتخت و بارش برف در برخی نقاط استان تهران خبر داد.

مهر نوشت: احد وظیفه در اين باره افزود: امروز سامانه بارشی نیمه غربی کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در سواحل جنوبی و دامنه‌های البرز بارش باران را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، اواخر وقت امروز این سامانه بارشی نیمه غربی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه های غربی و مرکزی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بارش در شمال غرب بیشتر بصورت برف خواهد بود، روز سه‌شنبه نیز این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده به نواحی مرکزی و شمال شرق نیز کشیده خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از غرب و سه شنبه در غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس شدیدتر‌ خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه امروز مناطق جنوبی خوزستان بر اثر وزش باد شدید در جنوب غرب و غرب کاهش دید و گرد و خاک خواهدداشت، افزود: با توجه به وزش باد شدید در جنوب سمنان و شمال قم امروز برای شهر‌های جنوبی تهران گرد و خاک و کاهش دید خواهیم داشت.

وی افزود: طی 24 ساعت آینده به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14 درجه سلسیوس در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: تهران اواخر وقت امروز بارندگی خواهد داشت و فردا نیز ابری و در پاره‌ای نقاط بارانی می‌شود و روی ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا کاهش 10درجه‌ای دما برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود همچنین در آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش برف خواهیم بود.

وظیفه اظهار داشت: با توجه به بارش برف و بارندگی شدید در مناطق غربی و شمالی کشور آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در مناطق سردسیر اختلال در تردد جاده ها پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: سامانه بارشی چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و بتدریج اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وی، فردا آسمان پایتخت ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات با بارش برف پیش‌بینی شده است. بیشینه و کمینه دما در این روز به 16 و 7 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 275355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha