اسیدپاشی‌های سریالی به دختران جوان در اصفهان شایعات زیادی را به‌دنبال داشت.

شايعاتي كه حتي باعث شده خيلي‌ها به جاي اينكه حالا پيگير وضعيت و سرنوشت قربانيان اين حادثه باشند، خواسته يا ناخواسته عاملي باشند براي انتشار آنها. يكي از مهم‌ترين اين شايعات، هدف قرار گرفتن دختران بدحجاب از سوي فرد اسيدپاش بود؛ شايعه‌اي كه هرچند مسئولان پليس آن را بي‌اساس دانستند، خانواده قربانيان نيز در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر اين مسئله تأكيد كردند. پدر سهيلا جوركش كه اين روزها همه آرزويش اين است كه پزشكان بتوانند 20 تا 30درصد بينايي باقيمانده دخترش را ثابت نگه‌ دارند، دل پردردي دارد.

او در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: دخترم در خانواده‌اي متدين بزرگ شده كه هميشه حجاب برايش اهميت داشته و عكس‌هايش اين مسئله را ثابت مي‌كند. پدربزرگش امام جمعه بود و خودش هم هميشه سعي مي‌كرد حجابش را رعايت كند و متأسفم از اينكه بعضي از رسانه‌ها به جاي اينكه به كمك خانواده قربانيان بيايند، اين روزها درگير دامن زدن به شايعات شده‌اند.

او ادامه مي‌دهد: ‌اي كاش رسانه‌ها به جاي انتشار شايعات به آگاه‌سازي مردم و دادن آموزش‌ كمك‌هاي اوليه در چنين شرايطي مي‌پرداختند؛ چرا كه بخشي از آسيب‌هايي كه دخترم ديده به‌خاطر عدم‌آگاهي مردم، هنگام كمك كردن به وي بوده است. پدر سهيلا مي‌گويد: روزي كه مرد ناشناس به صورت دخترم اسيد پاشيد، كساني كه به كمكش رفتند، نمي‌دانستند كه ابتدا بايد با آب صورتش را بشويند و لباس‌هايش را عوض كنند. آنها ناآگاهانه دخترم را سوار همان ماشيني كردند كه اسيد روي صندلي‌هاي آن پاشيده شده بود. قرار گرفتن سهيلا در محيط بسته باعث شد كه گاز و بخار اسيد وارد گلويش شود.

از طرفي اسيدي كه داخل ماشين بود باعث شد كه بدنش بيشتر دچار سوختگي شود و تقريبا همه‌جاي بدن او دچار سوختگي شد. اما از آنجا كه سهيلا مقنعه به سر داشت، پوست سرش سالم مانده‌است. به‌گفته پزشكان، صورت، گردن، دست، پا و كمر دختر 27ساله دچار سوختگي شده و يكي از چشمانش كاملا نابينا شده و تنها 20 تا 30درصد از بينايي چشم ديگرش باقي مانده است.

پدرش مي‌گويد: سهيلا تنها دخترم است و اين وضعيت براي من و مادرش قابل تحمل نيست. ما حالا تنها تقاضايي كه از مسئولان و مردم داريم اين است كه براي درمان دخترم به ما كمك كنند. چرا بايد زماني كه به‌صورت دخترم اسيد پاشيده شد و ما او را به بيمارستاني در اصفهان برديم، بيشتر از يك ساعت دخترم در راهروي بيمارستان به حال خودش رها شود و كسي به كمكش نرود؟ خانواده قرباني ديگر اين حادثه نيز درددل‌هاي مشابهي دارد و از اينكه برخي از سايت‌هاي داخلي و خارجي به جاي اينكه به كمك آنها بروند به شايعات دامن مي‌زنند گله دارد. اين خانواده‌ها مهمترين خواسته‌شان دستگيري اسيدپاش و درمان هرچه زودتر فرزندانشان است.

کد خبر 275267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha