همشهری آنلاین: یک متخصص امنیت سایبر می‌گوید کاربرانی که از اپلیکیشن اینستاگرام برروی گوشی‌های آی‌فون و از طریق شبکه‌های وای فای عمومی استفاده می‌کنند در معرض سرقت اطلاعات توسط هکرها هستند.

به گزارش وب‌سایت امپایر استیت تریبیون، این متخصص به نام استیوی گراهام می‌گوید ابزاری به نام اینستاشیپ (InstaSheep) طراحی کرده که می‌تواند با استفاده از یک رخنه امنیتی در اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام، اطللاعات کاربران آن را سرقت کند. وی می‌گوید این اپلیکیشن هنوز به طور کامل از پروتکل امن HTTPS بهره نمی‌برد و همین امر باعث شده تا کاربران آن در معرض حملات هکرها باشند.

گراهام می‌گوید رابط برنامه نویسی اپلیکیشن (API) اینستاگرام برای تشخیص اینکه کاربر هنوز از نمایه کاربری خود خارج نشده است از پروتکل غیر امن HTTP استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا کاربرانی که به شبکه‌های عمومی اینترنت در رستوران‌ها یا کافی شاپ‌ها متصلند در معرض سرقت اطلاعات توسط کاربران باشند. اکثر شبکه‌های وای فای عمومی از کدگذاری‌های قدیمی WEP استفاده می‌کنند که سرقت اطلاعات را بسیار آسان می‌کند.

اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام که سال ۲۰۱۰ منتشر شد اکنون با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی اینترنت به حساب می‌آید. شرکت فیس‌بوک سال ۲۰۱۲ این اپلیکیشن را به قیمت ۱ میلیارد دلار از سازندگان آن خریداری کرد.

کد خبر 275259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha