همشهری آنلاین: پدر یکی از قربانیان اسیدپاشی استان اصفهان از سردرگمی در سیر درمان و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌های انتظامی در روند پرونده دخترش خبر داد.

اسیدپاشی

پدر يكي از قربان اسيدپاشي‌هاي اخير در اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص پیگیری مراحل درمان دخترش گفت: در اولین روز این حادثه که فکر می‌کنم نهم مهرماه بود دخترم در بیمارستان اصفهان بستری شد. با توجه به سوختگی شدید از ناحیه صورت، دست چپ و ران‌ها قرار بود عمل‌هایی لازم روی دخترم انجام شود که با نظر من قرار شد این عمل‌ها در تهران انجام شود. اولین عمل انجام شد، اما برای من اول بینایی و بعد زیبایی دخترم اهمیت دارد.

او با گلایه از سردرگمی پزشک‌ها برای درمان چشم‌های دخترش، ادامه داد: ابتدا قرار بود در اصفهان چشم‌های دخترم بخیه بشود که بعد از مخالفت من، ما را به بیمارستان لبافی‌نژاد ارجاع دادند که در آنجا اعلام کردند اصلا نیاز به بخیه کردن نبوده و اگر این کار انجام می‌شد دخترم بینایی خود را از دست می‌داد.

در حال حاضر هم بیمارستان چشم پزشکی، بیماران سوختگی را بستری نمی‌کند و بیمارستان سوختگی هم که دخترم را بستری کرده است اعلام می‌کند در قبال چشم‌ها مسئولیتی نداریم و این کار را بلد نیستیم. با توجه به اینکه چشم‌ها باید هر پنج ساعت یک بار با آب شست‌وشو شود و در آن قطره ریخته شود این کار برعهده خودمان افتاده است و این شست‌وشو را انجام می‌دهیم.

وی افزود: سه عمل دیگر باید روی دخترم انجام شود تا قسمت‌های سوخته را مدام لایه لایه بردارند.

این پدر در پاسخ به این سوال که شایعاتی درخصوص بدحجاب بودن چهار قربانی پرونده اسیدپاشی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: دخترم حجاب غیرمتعارف نداشته و معمولی و به مانند بقیه بوده تا حدی که پیش از این در جامعه حضور داشت، دانشگاه و جاهای مختلف می‌رفت و مشکلی به وجود نیامده بود.

این پدر ادامه داد: در پیگیری پرونده با یکی دیگر از خانواده‌های قربانیان آشنا شدیم که براساس گفته‌های آنها مراحل پرونده آنها دقیقا شبیه پرونده و اتفاقات مربوط به دختر من بود.

وی با اشاره به اینکه این اسیدپاشی در بعدازظهر یک روز چهارشنبه 23 مهر در خیابان بزرگمهر اصفهان که یک جای تقریبا شلوغ است، رخ داده، گفت: تقاضا دارم صداوسیما برنامه‌ای درخصوص آموزش کمک‌های اولیه در این حوادث درست کند. اطلاعات مردم در مورد این حوادث بسیار پایین است، به طوری که در مورد دختر من به جای ریختن آب بر روی او، در همان ماشینی که پر از اسید بوده گذاشته شده و به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

پدر این قربانی اسیدپاشی در مورد هزینه‌های درمان دخترش گفت: تاکنون تمامی هزینه‌ها را خودم پرداخت کرده‌ام و طی این 18 روز مداوم پشت در بیمارستان‌های تهران یا در ماشین خوابیده‌ام و یا در خیابان پرسه زده‌ام و هیچ مقام و سازمانی برای پیگیری مشکل با من تماسی نداشته است و پلیس آگاهی اصفهان هم که من با آنها تماس گرفتم، گفتند خبر جدیدی نشده است.

پلیس آگاهی اسیدپاشی به زنان در تهران را تکذیب کرد

ايسنا در خبر ديگري نوشت: پلیس آگاهی تهران بزرگ شایعه اسیدپاشی به روی زنان در پایتخت را از اساس تکذیب کرد.

به دنبال وقوع چهار مورد اسیدپاشی به صورت زنان در استان اصفهان، شایعاتی مبنی بر اسیدپاشی به برخی از زنان و دختران در پایتخت در شبکه‌های مجازی و پیامکی منتشر شد که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ این شایعات و پیام‌ها را از اساس کذب خواند و اعلام کرد: حتی یک مورد اسیدپاشی هم در روزهای اخیر در پایتخت رخ نداده است.

این مرکز با تشبیه این شایعات به فیلمنامه‌های هالیوودی و تخیلی اعلام کرد: شهروندان تنها برای دریافت اخبار به منابع رسمی مراجعه کنند و مطمئن باشند که پلیس در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد، بنابراین تاکید می‌شود که چنین پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی از اساس کذب است و عاملان و سازندگان این شایعات نیز مطمئن باشند که پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.

کد خبر 275242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha