همشهری‌آنلاین: یک کارشناس مسکن تاکید کرد: قیمت مسکن تا پایان آذرماه از شاخص تورم عبور نخواهد کرد و با توجه به اینکه شاهد تحرک خاصی در این بازار نخواهیم بود، روند ثبات ادامه خواهد داشت.

house

ايسنا نوشت: مصطفی قلی خسروی کارشناس مسکن درباره پرداخت وام 80 میلیون تومانی خرید خانه، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات همیشه مثبت است و اگر این تسهیلات از سوی دولت پرداخت نشود رونق در بازار به وجود نمی‌آید.

وی افزود: اما مبلغ 80 میلیون تومان رقم کافی نیست و با توجه به این‌که یک خانه 50 متری به صورت میانگین با احتساب متری پنج میلیون تومان در کلان شهر تهران به قیمت 250 میلیون تومان فروخته می‌شود، این رقم کافی نیست.

قلی‌خسروی با بیان این‌که هر حرکتی که در روند بازار صورت گیرد، تبعاتی خواهد داشت تصریح کرد: اما این میزان وام چون رقم بالایی نیست تغییر محسوسی در روند بازار مسکن نخواهد داشت.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که قیمت مسکن تا پایان آذرماه از شاخص تورم عبور نخواهد کرد، ادامه داد: تحرک خاصی در بازار اتفاق نمی‌افتد وپیش بینی می شود روند ثبات در حال حاضر ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: زمانی در بازار مسکن رکود تورمی وجود داشت، اما در حال حاضر می‌توان گفت بازار مسکن با رکود کاهشی روبه‌رو است.

قلی‌خسروی با بیان این‌که مهم‌ترین عامل این رکود کاهشی تعلل مردم است، تصریح کرد:در حال حاضر گروهی مجبور شدند که واحدهایشان را بفروشند.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که فعالیت‌های خرید و فروش در بازار مسکن به میزان دو تا سه درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار معامله در روز اتفاق می‌افتد اما بدین معنی نیست که بازار از رکود خارج شده، چرا که قدرت خرید مردم همچنان پایین است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که اقدام خاصی در بازار مسکن صورت گرفته، گروهی از مردم به فکر حرکت در بازار مسکن شده‌اند و با توجه به حجم میزان معاملات می‌توان گفت معاملات از مهرماه روند افزایشی را در پیش گرفته است.

این کارشناس مسکن در پایان گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت امیدواریم که رفته رفته از مشکلات این بخش کاسته شود.

کد خبر 274570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha