چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه توئیتر در تلاش برای انتشار گزارشی کامل از درخواست‌های دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران این شبکه، از دولت آمریکا شکایت کرد.

twitter

براساس گزارش NBC، توئيتر در شكوائيه خود كه در دادگاهي در شمال كاليفرنيا تنظيم شده‌است، ادعا مي‌كند دولت آمريكا از قانون و حقوق آزادي بيان تخطي كرده و مانع از انتشار گزارش كامل شركت توئيتر شده‌است كه اوايل سال جاري گردآوري شده‌بود.

بن لي قائم‌مقام حقوقي شركت توئيتر در وبلاگ خود نوشت: همانطور كه در گزارش شفافيت ماه ژوئن ما مشخص شده‌است، ما از گزارش كردن دامنه حقيقي جاسوسي كه از كاربران توئيتر به‌عمل مي‌آيد منع شديم. قانون‌‌هاي بازدارنده و محكوم‌كننده  مانع از آن شده كه ما بتوانيم تعداد حقيقي نامه‌هاي درخواست امنيتي كه دريافت مي‌كنيم را افشا كنيم، حتي اگر تعداد آنها صفر باشد ما باز هم اجازه انتشار آن را نداريم.

شكايت توئيتر وزارت دادگستري آمريكا و FBI را هدف قرار داده‌است و اتهام آنها را محدوديت‌هاي غيرقانوني اعلام كرده‌است كه مانع از افشاگري درباره درخواست‌هاي جاسوسي دولت از كاربران اين شبكه مي شوند. علاوه بر توئيتر، شركت‌هاي ديگري از قبيل گوگل و مايكروسافت نيز از خبررساني درباره تعداد درخواست‌هاي دولتي منع شده‌اند.

کد خبر 274289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha