قائم‌مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور ۸۳گردشگر اروپایی حرفه‌ای و تأثیرگذار در صنعت گردشگری در پایتخت گفت: برای نخستین بار تهران به‌عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

سمپوزیوم گردشگری سازمان ملل به تهران آمد


حميد رضا بتو با اشاره به حضور مديران شهري و مراكز گردشگري همچون مسئولان برج ميلاد تهران در استقبال از اين گروه گردشگري در راه‌آهن تهران اظهاركرد: اين گروه 5 مقصد گردشگري در منطقه ازجمله استانبول و تهران را به‌عنوان يك قطب گردشگري انتخاب كرده بودند كه با ارزيابي از وضعيت اين شهرها براي قرار دادن آنها در رتبه‌هاي بالاي سفرهاي مردم اروپا اطلاعاتي به‌دست آوردند. بي‌شك اين مهم منجر به گسترش اين صنعت در پايتخت كشور مي‌شود؛ به‌طوري كه مي‌توان گفت براي نخستين بار تهران در كنار ساير شهرهاي تاريخي ايران همانند شهرهاي شيراز و اصفهان در برنامه گردشگران قرار گرفته تا به‌عنوان يك مقصد گردشگري در برنامه‌هاي تورهاي گردشگري گنجانده شود.

بتو با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري پايتخت اظهار كرد: در اين برنامه تلاش شد تا اقدامات مجموعه مديريت شهري در حفظ حوزه‌هاي تاريخي شهر تهران نشان داده شود. از سوي ديگر مديران و افراد تأثيرگذار در صنعت گردشگري اروپا با امكانات عمراني و رفاهي شهر تهران آشنا شدند، به‌طوري كه در اين ديدار بازديد از بزرگراه‌ها و پل‌هاي ساخته شده در تهران در كنار فضاهاي گردشگري شهري مورد توجه قرار گرفت. وي با اشاره به توسعه و تكميل زيرساخت‌هاي گردشگري در شهر خاطرنشان كرد: بايد از ظرفيت‎هاي شهرداري تهران در حوزه گردشگري مانند باغ‌موزه‎ها، موزه‎ها، بوستان‌ها و... با هدف گسترش توريسم شهري پايتخت بهره بيشتري گرفت و مديريت شهري در تلاش است تا با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران اين هدف محقق شود.

کد خبر 274267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha