همشهری‌آنلاین: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که آخوندی یک ماه پیش برای افزایش سقف تسهیلات ۷۰۰ هزار مسکن مهر به بانک مرکزی نامه نوشت،گفت:‌ با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور موضوع افزایش سقف تسهیلات به کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی رفت.

تسنيم نوشت: احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد:‌ حدود یکماه پیش نامه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به دولت ارسال شد و معاون اول رئیس‌جمهوری هم دستور خوبی در این رابطه با بانک مرکزی دادند که در خصوص افزایش سقف تسهیلات اقدام شود و اگر به جلسه مستقلی در دولت نیاز است، -از سوی بانک مرکزی-اعلام شود.

وی با تاکید بر این‌که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی رفته است، تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر، امیدواریم این مسئله حل شود و با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر قطعا پروژه‌ها به پایان برسد.

وی با بیان این‌که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر شامل همه واحدهای نیمه‌تمام می‌شود، افزود:‌ افزایش سقف تسهیلات شامل حدود 700 هزار واحد نمی‌شود که ما پیشنهاد داده‌ایم میزان افزایش وام پنج میلیون تومان باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که درخواست تامین 1500 میلیارد تومان دیگر را نیز برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر ارائه کرده‌ایم، گفت: در واقع درخواست ما از دولت برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر 3500 میلیارد تومان و برای محوطه‌سازی نیز 1500 است که در مجموع درخواست 5000 میلیارد تومان را به دولت داده‌ایم.

مهرآبادی با بیان این‌که درخواست تامین این میزان اعتبار از محل وصول اقساط مسکن مهر را داریم، بیان کرد: این شیوه تامین اعتبارات تاثیری روی تورم ندارد. البته مردم هم باید آورده خود را تکمیل کنند تا بتوانیم امسال و سال آینده پرونده مسکن مهر را بببندیم. طبیعی است اگر این میزان اعتبار تامین نشود پروژه‌ها طولانی شده و به این زودی تمام نخواهد شد.

وی با بیان این‌که ممکن است برخی پروژه‌ها با افزایش سقف تسهیلات (5 میلیون تومان) تمام شوند، تصریح کرد: ممکن است که برخی پروژه‌ها نیاز به پول بیشتری داشته باشندو البته برخی پروژه‌ها نیز با کمتر از پنج میلیون تومان به اتمام برسند.

کد خبر 273796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha