پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آریا عظیمی‌نژاد، پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران متولدشد. او آهنگساز و نوازنده سه‌تار است.

 سه‌تار را نزد پدر بزرگ خود فرا گرفت و سپس از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش، علی اصغر زندوکیل بهره برد.
او در سال ۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخت.


کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این موفقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید وآثار قابل توجهی را خلق کرد. آریا با ساخت موسیقی فیلم "میم مثل مادر" در سینما و " او یک فرشته بود" در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان شناخته‌شده ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما برای فیلم‌های چون "میم مثل مادر" "طلا و مس"و"فرزند خاک" است.

در کارنامه کاری عظیمی‌نژاد،آهنگسازی برای شش تاتر،30 سریال تلویزیونی و بیش از 20 فیلم سینمایی و چندین فیلم کوتاه دیده می‌شود. از جمله معروفترین سریال‌هایی که آهنگ آن نیز اقبال عمومی بسیاری یافت، سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم بودکه عظیمی‌نژادان توانست با بهره‌گیری از موسیقی فولکلول شمال و بعدها در قسمت دوم ( فولکور جنوب) اثر متفاوت را ارائه کند.

 ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای اوست که از جمله آنها می‌توان به محمد اصفهانی، علیرضا عصار ، حسین خواجه‌امیری و فریدون اسرایی اشاره کرد.

از جمله کارهای او که با اقبالی فراوان روبرو شد، ساخت موسیقی برای قطعه"آمدم ای شاه پناهم بده" با صدای استاد کریمخانی‌بود که برای بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان ساخته شد.

علاقه او به موسیقی فولکلور ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و از آنها در ساخت موسیقی فیلم تاثیر گیرد. او همچنین کنسرت‌های مختلفی را به صحنه برد که از جمله آنها می‌توان به کنسرتش در چند تالار تهران و نیز انگلیس اشاره کرد.

کد خبر 273767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha