همشهری‌آنلاین: مقامات اسلواکی اعلام کردند روسیه میزان صادرات گاز به این کشور را به نصف کاهش داده است.

کارشناسان در این باره اعلام کردند انتشار این خبر توسط مقامات اسلواکی باعث تشدید اختلافات موجود میان اروپا و روسیه درخصوص مسئله صادرات گاز روسیه به اروپا خواهد شد.

«رابرت فیکو» ،نخست‌وزیر اسلواکی نیز این اقدام روسیه را بخشی از یک جنگ سیاسی توصیف کرد و افزود در صورتی که این مشکل ادامه پیدا کند، درخواست تشکیل نشست فوق‌العاده دولت این کشور را مطرح خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از پراگ، فیکو که تا کنون از روابطی صمیمی با روسیه برخوردار بوده و از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرده است، در این باره گفت : «طرف روسی علت این کاهش را مشکلات فنی عنوان کرده و از ما خواسته است منابع ذخیره گاز را برای فصل زمستان پر کنیم. من قبلا این موضوع را عنوان کرده‌ام و بار دیگر می‌گویم که گاز به یک ابزار در جنگ سیاسی تبدیل شده است.»

شرکت گازپروم روسیه تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

کاهش 50 درصدی صادرات گاز روسیه به اسلواکی که از مهم‌ترین نقاط ترانزیت گاز روسیه به اروپاست، بیشترین مورد این کاهش در تاریخ شمرده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت دولتی «گازپروم» روسیه از ماه سپتامبر به بعد میزان صادرات گاز خود را به کشورهای لهستان، اسلواکی، اتریش و مجارستان به کمتر از میزان مورد توافق کاهش داده است. این اقدام روسیه یک هشدار آشکار توسط مسکو در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان در اروپا محسوب می‌شود.

کد خبر 273752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha