چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

حسین شیخ الاسلام: سفر علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان و سوریه سفری بموقع و بجا بود و بر این تاکید دارد که ایران همواره در کنار ملت لبنان و سوریه علیه تروریسم بوده و هست.

shaykholeslam

حال چه اين تروريسم، تروريسم دولتي و صهيونيستي باشد كه ايران بارها در برابر تجاوزات اسرائيل به لبنان و سوريه به ملت‌هاي اين كشورها كمك كرده و چه اين تروريسم، تروريست‌هاي آمريكايي - اسرائيلي ساخته داخلي باشد. واقعيت امر اين است كه ايران از سال‌ها قبل و پيش از آنكه هرگونه ائتلافي عليه تروريسم در منطقه شكل بگيرد، در كنار ملت لبنان و سوريه عليه تروريسم بوده و هست.

دنيا امروز به خوبي مي‌داند هيچ كشوري به اندازه ايران ماهيت اسرائيلي،‌آمريكايي، انگليسي و وهابي گروهك تروريستي داعش را درك نكرده و قبل از آنكه ائتلافي به رهبري آمريكا تشكيل شود، ايران در جبهه مبارزه با اين تروريسم مستقر بود. جمهوري اسلامي ايران بارها با صراحت اعلام كرده كه گروهك تروريستي داعش از سوي كساني كه امروز ادعاي مبارزه و ائتلاف عليه‌شان را دارند تاسيس و حمايت شده است. بنابراين اصل تشكيل اين ائتلاف هيچگاه مورد تاييد ايران نبوده و در نيت اهداف ائتلاف كنندگان ترديد جدي وجود دارد. اگر ائتلاف ضد داعش در نيت خود صادق است سيستم مالي حمايت كننده از اين گروهك را شناسايي و به افكار عمومي معرفي كند. مگر نه اين است كه طبق قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل هر گونه كمك مالي به داعش ممنوع شده است.

نكته ديگر درباره سفر اين مقام ايران به لبنان و سوريه همزماني آن با حملات هوايي ائتلاف غربي ضد داعش به مناطقي از سوريه است. شمخاني در ديداري كه با بشار اسد داشت،‌ بر حمایت تهران از دمشق در جنگ با تروریسم تاکید کرد و اين در حالي است كه ايران از ابتداي ناآرامي هاي سوريه در كنار ملت اين كشور بود. از سوي ديگر اين احتمال وجود دارد غرب به اسم حمله به داعش درصدد ساقط كردن حكومت قانوني سوريه باشد. بنابراين حضور نماينده ايران در دمشق حائزاهميت بسيار و حامل اين پيام است كه ايران اجازه سقوط حكومت سوريه كه خلاف‌نظر ملت سوريه است، را به غربي‌ها نمي‌دهد و اگر آنها چنين خيال‌خامي در ذهن مي‌پرورانند بايد در آن تجديدنظر كنند.

شمخاني درحالي عازم سوريه شد و با بشار اسد رئيس‌جمهور اين كشور ديدار كرد كه پيش‌تر به لبنان رفته و بر حمايت از لبنان در مبارزه با تروريسم هم تاكيد كرد كه نشان‌دهنده يكپارچه بودن خط مقاومت است. اگر حزب الله لبنان در منطقه قصير واقع در جنوب غربي استان حمص سوريه با تكفيري‌ها درگير و اين منطقه را از خيل تروريست ها پاكسازي نمي‌كرد، تا الان دولت لبنان و شايد هم دولت سوريه ساقط شده بود و اگر تروريست ها بر سوريه و لبنان مسلط مي‌شدند، حتما عراق ساقط و كل منطقه در دست اين تروريست‌ها بود بنابراين مسائل لبنان همچون سوريه مهم و هميشه مد نظر ايران است.

  • مشاور بين الملل رئيس مجلس

 

کد خبر 273742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha