همشهری آنلاین: یک تاجر انگلیسی که صدها هزار پوند به حزب محافظه کار دیوید کامرون کمک کرده است گفت: از این پس از حزب تازه تاسیس و مخالف دولت به نام حزب استقلال حمایت می‌کند.

دیوید کامرون

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیرمنگام تصمیم آرون بانکس تاجر و کارآفرین انگلیسی چند ساعت پیش از سخنرانی سالانه دیوید کامرون نخست وزیر این کشور برای اعضای این حزب اعلام شد. جدایی حامی مالی کامرون از حزبش در حالی صورت می گیرد که در ماه مه سال 2015 انتخابات سراسری در انگلیس برگزار خواهد شد.

بانکس در بیانیه ای اعلام کرد: من طی سال های گذشته همواره از حزب محافظه کار حمایت کرده ام، اما اکنون به این نتیجه رسیده ام که حزب استقلال بیشتر در راستای دیدگاه هایش اقدام می کند. به باور وی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی قابل ادامه نیست.

حزب استقلال انگلیس توانسته بود در انتخابات پارلمان اروپا که ماه مه سال جاری میلادی (خرداد) برگزار شد، پیروزی تاریخی به دست آورد.

نایجل فراژ رهبر این حزب معتقد است سیاست های کمک مالی اروپا به کشورهای بحران زده جنوب و شمال این اتحادیه موثر نبوده است.این امر فشار بر کامرون را برای درخواست اصلاحات بیشتر در اتحادیه اروپا افزایش داده است. فراژ از آن پس به یکی از مهم ترین منتقدان اقدامات کامرون تبدیل شده است.

وی شکست کامرون در مخالفت با انتخاب ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا را تحقیر صریح در اروپا دانسته است.

همچنین به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی بی سی انگلیس، بانکس که کارآفرین در زمینه صنعت بیمه است از زمانی که کامرون به رهبری حزب محافظه کار در سال 2005 انتخاب شد تاکنون 250 هزار پوند به این حزب کمک مالی کرده است. قرار است وی در اولین کمک مالی خود به نایجل فراژ رهبر حزب استقلال انگلیس یکصد هزار پوند به این حزب کمک کند.

کد خبر 273693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha