همشهری آنلاین: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از انجام ویزیت رایگان سلامت روانی جانبازان در منزل، بمنظور ارتقا سلامت روانی آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا عباسپور در دومین کنگره بین المللی اضطراب، با بیان اینکه بنیاد شهید توجه ویژه ای به ارتقا سلامت روانی جانبازان و خانواده شهدا دارد، از انجام ویزیت های رایگان این افراد در منزل آنان خبر داد.

وی با اشاره به رشادت‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس افزود: ثبات کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش و ایثارگری جانبازان و شهداست.

عباسپور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی در زمینه بهبود روانی جانبازان خدمات گسترده ای را ارائه کرده، ادامه داد: پس از پایان جنگ تحمیلی مراکز بهداشت روانی برای این عزیزان احداث شد.

وی گفت: وجود 800 تخت روانپزشکی و مراکز مشاوره روانشناسی متعدد نشان از توجه بنیاد شهید به ارائه خدمات روانی به جانبازان و خانواده شهدا دارد.

معاون بنیاد شهید افزود: در برخی کشورها خدمات مشاوره روانشناسی به دلیل هزینه گزاف شامل بیمه نمی شود، اما به دلیل اهمیت مباحث روانی، بنیاد شهید تمام بیمه های روانی برای جانبازان و خانواده شهدا را بصورت کامل تقبل کرده است.

وی همچنین از آموزش مهارت های زندگی برای خانواده شهدا و جانبازان خبر داد و گفت: آموزش های زندگی، فرزندپروری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از آموزش هایی است که بنیاد شهید در اختیار این افراد قرار می دهد.

دومین کنگره بین المللی اضطراب صبح چهارشنبه در ساختمان توانبخشی هلال احمر آغاز شد.

این کنگره به همت بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا تا یازدهم مهر ماه ادامه دارد.

در دومین کنگره بین المللی اضطراب علاوه بر متخصصان ایرانی کارشناسانی از کشورهای آمریکا، سوییس، هلند، سوئد و آلمان حضور دارند.

کد خبر 273642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha