گروه اجتماعی: مباحث مربوط به تمدن و فرهنگ اسلام و ایران در کتاب‌های درسی از سال تحصیلی جدید تقویت می‌شود.

مهدی نوید ادهم، معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور به همشهری گفت: در مرحله اول این مباحث در کتاب‌های درسی دوره متوسطه اعمال شده است و از سال تحصیلی 87-86 تدریس می‌شود و در آینده در مقاطع راهنمایی و دبستان نیز این تغییرات اجرا می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: یکی از آسیب‌ها و چالش‌های جدی آموزش و پرورش تاکید بر محفوظات است که در اهداف و طرح‌های در دست انجام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تغییراتی در برخی کتاب‌های آموزشی دوره متوسطه صورت گرفته است تا مفاهیم فرهنگی و تربیتی بیشتر به دانش‌آموزان آموزش داده شود و آموزش مبتنی بر محفوظات تغییر یابد.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در کتاب‌های درسی اظهار داشت: در این تغییرات در برخی موارد فقط به تصویر پشت جلد کتاب درسی بسنده شده و در مواردی نیز بخشی از مطالب و صفحات آنها تغییر کرده است.

نوید خاطرنشان کرد: توجه ویژه به فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و همچنین پرورش تفکر خلاق، نقاد و ترویج کارگروهی در محتوای کتاب‌های  درسی از جمله تغییراتی است که در کتاب‌های همه مقاطع تحصیلی انجام شده است.

وی افزود: امید می‌رود با توجه به تغییرات به وجود آمده در برخی از کتاب‌های دوره متوسطه، معلمان این مقطع با هماهنگی کامل، در اشاعه بیش از پیش مباحث مربوط به تمدن و فرهنگ اسلام و ایران بکوشند.

کد خبر 27364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز