سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

وقتی قلاب صیادان به جای ماهی، جسد مردی را از اعماق خلیج‌فارس بیرون کشید، راز گم‌شدن یک ماهیگیر پس از ۳۵ روز فاش شد.

water

بيشتر از يك‌ماه پيش مردي نزد پليس جزيره كيش رفت و از ناپديدشدن برادرش در دريا خبر داد. او گفت: برادرم همراه تعدادي از دوستانش براي ماهيگيري راهي دريا شده بود اما برنگشت. وقتي به سراغ دوستانش رفتم، آنها گفتند كه برادرم هنگام ماهيگيري زير آب رفته و ديگر بالا نيامده هر چه گشته‌اند، اثري از او پيدا نكرده‌اند.

با اظهارات اين مرد تحقيقات پليس آغاز شد و مأموران به بازجويي از دوستان مرد گمشده پرداختند. آنها گفتند: آن روز براي صيادي به دريا رفته بوديم. ما با روش سنتي صيد مي‌كنيم. يعني بدون استفاده از كپسول اكسيژن به اعماق دريا مي‌رويم و صيادي مي‌كنيم. آن روز هم با همين روش در حال صيد بوديم كه مرد گمشده چندبار براي نفس‌گيري به سطح آب آمد و به اعماق رفت اما آخرين بار كه نفس گرفت و پايين رفت، ناپديد شد و هر چه گشتيم نتوانستيم او را پيدا كنيم.

با اين اطلاعات، تيم‌هاي غواصي راهي دريا شدند و به جست‌وجو پرداختند اما اثري از صياد گمشده به‌دست نيامد. درحالي‌كه روزها از اين ماجرا گذشته بود، چند روز پيش تعدادي از صيادان جزيره كيش جهت صيد به اطراف اسكله رخش در ۶۰ مايلي جزيره رفتند. آنها زماني كه سرگرم صيادي بودند، نخ قلابشان به جسمي سنگين گير كرد. هر چند آنها در ابتدا تصور مي‌كردند كه ماهي بزرگي صيد كرده‌اند، وقتي قلاب را با تلاش فراوان بالا كشيدند ابتدا با يك تفنگ صياد و به همراه آن با جسد مردي جوان روبه‌رو شدند كه به قلاب گير كرده بودند.

ماجرا به پليس گزارش شد و جسد در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت. پس از بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه جسد متعلق به همان صيادي است كه بيشتر از يك‌ماه قبل در دريا گم شده بود.سرهنگ مروتي، رئيس پليس آگاهي جزيره كيش با بيان اين خبر گفت: پس از شناسايي هويت قرباني، جسد او با دستور قضايي در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت تا در بررسي‌هاي تخصصي علت اصلي مرگ وي مشخص شود.

او ادامه داد: نكته قابل توجه در اين حادثه اقدام به صيد ماهي از طريق تنفس طبيعي و بدون استفاده از كپسول اكسي‍‍ژن و لوازم ايمني توسط جوانان و صيادان است كه در اين جزيره رواج دارد و باعث شده امسال 2 نفر هنگام صيادي با روش سنتي در دريا جانشان را از دست بدهند. وي به صيادان توصيه كرد كه به جاي اين روش از روش‌هاي امن و بي‌خطر استفاده كنند تا دچار حوادث اين چنيني نشوند.

کد خبر 273575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha