سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی جدیدی به نام Ello در حال محبوب شدن در میان کاربران و طرفداران شبکه‌های اجتماعی است، شبکه‌ای که بدون تبلیغات بودنش تاکنون هزاران نفر را مجذوب خود کرده‌است.

شبکه اجتماعی

براساس گزارش Cnet، شبكه اجتماعي Ello درحال حاضر 31 هزار درخواست عضويت دارد و به گفته بنيان‌گذار آن، پل بادنيتز، اين شبكه ضد فيس‌بوكي هر ساعت درخواست‌هاي جديدي را براي عضويت دريافت مي‌كند.

در ابتدا قرار بود اين شبكه تنها مخصوص 90 نفر از دوستان بادنيتز باشد، اما وي از تاريخ هفتم آگوست دسترسي به اين شبكه را براي عموم امكان‌پذير كرد. اين شبكه از آنجايي كه هيچ تبليغاتي براي خريد و فروش در آن وجود ندارد، به شبكه ضد‌فيس‌بوك معروف شده‌است.

با اين‌همه برخي از متخصصان هشدار داده‌اند كه ممكن است اين سكو براي ارائه برخي از قابليت‌هاي خود از مشتركانش پول دريافت كند.

اين سايت از طراحي بسيار ساده‌اي برخوردار است و در نگاه اول چندان كاربر محور به نظر نمي‌آيد. بنيان‌گذار اين شبكه مالك يك فروشگاه دوچرخه در ايالت ورمونت آمريكا است. اين شبكه تاكنون موفق شده از يك حمله DDoS كه هفته گذشته با بالا بردن ترافيك، شبكه را از كار انداخت، جان سالم به در ببرد.

به گفته بنيان‌گذار اين شبكه، فيس‌بوك رقيبي براي Ello  حساب نمي‌شود، تنها يك سكوي تبليغاتي است اما Ello يك شبكه حقيقي است. به گفته وي Ello به تدريج و با فروش قابليت‌هاي مختلف اين شبكه، درآمدزايي خواهد‌كرد و فروشگاهي مانند فروشگاه اپليكيشن‌هاي اپل خواهد داشت.

با اين‌همه تحليل‌گران معتقدند رايگان بودن يكي از كليدي‌ترين ويژگي‌هاي موفقيت شبكه‌هاي اجتماعي است. همچنين رويكرد كاربران نسبت به تبليغات و اكتشاف اطلاعاتي به اندازه‌اي كه بنيان‌گذار Ello تصور مي‌كند منفي نيست.

کد خبر 273538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha