دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌ جمهوری که به منظور شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر به نیویورک و استراخان سفر کرده بود، دوشنبه شب به تهران بازگشت.

president

در مراسم استقبال از دکتر حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و شماری از وزیران و معاونان رییس جمهوری حضور داشتند.

دکتر روحانی در سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در اجلاس جهانی آب و هوا ، در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و دیدارها و گفت‌وگوهایی با سران و مقامات کشورهای ترکیه، فرانسه، انگلیس، اتریش، اسلوونی، عراق، ونزوئلا، بولیوی و آلمان داشت.

دیدارهایی با اعضای برخی اندیشکده‌های آمریکایی، رهبران جامعه مسلمانان آمریکا و مصاحبه‌هایی با تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی، از دیگر برنامه های رییس جمهوری در جریان سفر به نیویورک بود.
رییس‌ جمهوری در آستراخان روسیه نیز در چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر شرکت کرد.

دکتر روحانی علاوه بر شرکت در این نشست که روسای جمهور روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان نیز حضور داشتند، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود نیز دیدار و گفت و گو کرد.

سه سند همکاری مشترک در دریای خزر نیز در حضور روسای جمهوری پنج کشور به امضا رسید. در پایان نشست استراخان ، بیانیه پایانی این نشست که به امضای روسای جمهوری کشورهای حاشیه دریای خزر رسیده بود، منتشر شد.

کد خبر 273493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha