دزدان مسلح که در ۴۰ ثانیه دست به سرقت ۷ کیلو طلا از یک طلافروشی در شهرستان دزفول زده بودند، پس از دستگیری به سرقت‌‌های سریالی از خانه‌ها اعتراف کردند.

اين سرقت عصر 29شهريور از مغازه طلافروشي اميرزرگر در خيابان شريعتي دزفول رخ داد. ۴ مرد مسلح با تيراندازي به ويترين، شيشه مغازه را شكستند و در يك چشم به هم زدن طلاهاي داخل ويترين را سرقت كردند. اعضاي اين باند كه همگي كلاشينكف در دست داشتند با شليك‌هاي هوايي اجازه ندادند كه كسي به آنها نزديك شود و در نهايت در كمتر از 40ثانيه، 7كيلو طلاي پشت ويترين را داخل ساكي ريختند كه همراهشان بود و متواري شدند.

با فرار دزدان، ماجرا به پليس گزارش شد و تيمي از مأموران راهي محل سرقت شدند. طبق اطلاعات شاهدان، دزدان سوار بر يك خودروي پژو از آنجا گريخته بودند. مشخصات خودرو استعلام و مشخص شد كه چند روز پيش از شهرستان پلدختر در استان لرستان سرقت شده است. طبق اطلاعات پليس، اين خودرو كنار خيابان پارك بوده كه دزدان با استفاده از شاه‌كليد در آن را باز كرده و ماشين را دزديده بودند. از همان زمان نيز تحقيقات پليس پلدختر براي دستگيري آنها آغاز شده و مأموران توانسته بودند در بررسي‌هاي تخصصي دزدان را شناسايي كنند.

زماني كه به پليس لرستان خبر رسيد كه دزدان با استفاده از خودروي مسروقه به يك طلافروشي در دزفول دستبرد زده‌اند، تلاش براي دستگيري آنها شروع شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارقان پس از سرقت از طلافروشي، به لرستان برگشته و در حوالي خرم آباد مخفي شده‌اند. مأموران كه از قبل سارقان را شناسايي كرده‌ بودند، با توجه به اينكه آنها مسلح بودند به انتظار فرصتي مناسب نشستند تا بدون درگيري، دزدان را دستگير كنند.

درحالي‌كه بيش از 24ساعت از سرقت از طلافروشي گذشته بود، مأموران پليس وارد عمل شدند و با ورود به مخفيگاه دزدان، 2نفر از آنها را دستگير كردند. با كشف مقداري از طلاهاي مسروقه در مخفيگاه آنها، هر دو متهم به اداره آگاهي منتقل شدند و اعتراف كردند كه بخشي از طلاها را در اختيار فردي قرار داده بودند تا آنها را تبديل به شمش كند. به اين ترتيب اين مرد نيز دستگير شد و در بازجويي از دزدان مشخص شد كه آنها علاوه بر سرقت از طلافروشي، دست به سرقت از چندين خانه نيز زده‌‌اند.

سرهنگ دالوند، رئيس پليس آگاهي استان لرستان با بيان اين خبر گفت: دزدان دستگير شده اعتراف كردند كه بعد از شناسايي خانه‌هاي ويلايي، وارد آنجا شده و به خانه‌ها دستبرد مي‌زدند.وي افزود: اعضاي اين باند كه همگي در زمينه سرقت لوازم داخل خودرو سابقه‌ كيفري داشتند، در بازجويي‌ها به سرقت از 8خانه اعتراف كردند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري همدستانشان ادامه دارد.

کد خبر 273473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha