همشهری آنلاین: کتاب رکورد‌های گینس به تازگی عمیق‌ترین استخر جهان را در مجتمع شنایی در ایتالیا به عنوان عمیق‌ترین استخر جهان معرفی کرده‌است.

براساس گزارش CNN، اين استخر كه Y-40 Deep Joy نام دارد، در نزديكي ونيز و در منطقه توريستي مونته‌گروتو ترمه واقع شده‌است. اين استخر عمقي برابر 42 متر دارد، از اين رو استخري عادي نيست كه افراد به صورت روزانه براي اينكه تني به آب بزنند، به آن مراجعه كنند.

استخر

42 متر ارتفاعي است كه مي‌توان به راحتي يك ساختمان 13 طبقه را در آن گنجاند. انتظار مي‌رود اين استخر كه توسط طراحي به نام امانوئله بوارتتو طراحي شده‌است، به مركز توجه ورزشكاراني تبديل شود كه از قابليت بالايي در كنترل حجم ريه برخوردارند و مي‌توانند با يكبار نفس‌گيري خود را به عمق استخر برسانند.

استخر

اين استخر با 4.3 ميليون ليتر آب كه از چشمه‌هاي آب‌گرم محلي پر شده‌است و از اين رو غواصان براي شنا در اين استخر نيازي به لباس‌هاي شناي ويژه شنا در درياها نخواهند‌داشت.

اين استخر همچنين داراي غارهاي زيرآبي است كه براي آموزش غواصان طراحي شده‌اند. در ميان اين استخر همچنين تونلي شيشه‌اي تعبيه شده‌است كه به تماشاچيان امكان مي‌دهد نظاره‌گر شناي ديگران باشند.

اين استخر اوايل سال جاري افتتاح شد و اميد مي رود بتواند مونته‌گروتو ترمه را به مركز غواصي بين‌المللي تبديل كرده و اعتبار اين منطقه را به عنوان بزرگترين منطقه آب‌گرم اروپا افزايش دهد.

کد خبر 273423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha